Всички големи автомобилни компании ще се опитат да прелъстят китайската публика на изложението в Пекин, което започва в атмосфера на ожесточена конкуренция.

В програмата на изложението, което едната година се провежда в Шанхай, а другата - в Пекин, са обявени 120 световни премиери, от които 36 дело на многонационални компании. Публиката ще може да открие и 74 концептуални модела и 88 автомобила с нови енергии.

Ford представя трицилиндровия си мини-високопроходим модел EcoSport, а Chrysler- вдъхновения си от Годината на дракона джип, с изображение на дракон на предния капак - все модели, замислени за китайската клиентела.

Германският производител на луксозни автомобили BMW разчита тази година продажбите му в Китай да нараснат въпреки забавянето на пазара. През първото тримесечие продажбите на компанията са се увеличили с 37 процента спрямо 38 на сто през 2011 година.

След бум на растежа през 2009 и 2010 година, пазарът на автомобили в Китай внезапно забави темпото си миналата година. През 2011 година броят на продадените автомобили е нараснал само с 2,5 на сто до 18,51 милиона.

Най-голям ръст от 5,2% е имало в продажбите на туристическите автомобили.

Заради трудностите в сектора, който е един от стълбовете на китайската икономика, през декември Пекин обяви края на мерките в подкрепа на чуждите инвеститори, което не попречи на доста международни автомобилостроители, сред които Volkswagen и Ford, да обявят наскоро изграждането на нови заводи за увеличаване на капацитетите си.

Същевременно трудностите на китайските конструктори на вътрешния пазар биха могли да ги накарат да засилят присъствието си в чужбина, подобно на Great Walll Motor, който през февруари започна производство в България.