„Амазон“ постигна споразумение за придобиване на филмовата компания MGM за 8,45 млрд. долара, пише „Дъ Върдж“.
Това е значителна придобивка за гиганта в електронната търговия и означава, че „Амазон Прайм Видео“ ще притежава библиотека със съдържание от около 4000 филма и 17 000 часа телевизионни предавания, включително франчайзите „Джеймс Бонд“ и „Роки“.
Продажбата на MGM се случва след период, в който кината бяха затворени с месеци, а стрийминг услугите изживяват са в разцвет, след като милиони хора дълго време бяха по домовете си. На този фон филмовите компании се опитват да увеличат библиотеките си със съдържание, за да се конкурират с „Нетфликс“, „Дисни+“ и “HBO Max”.
„Амазон“ твърди, че придобиването ще "осигури на клиентите по-голям достъп" до произведенията на MGM и ще "даде възможност на студиото да продължи да разказва велики истории".
„Истинската финансова стойност зад тази сделка е съкровището на интелектуалната собственост в дълбокия каталог, който планираме да преосмислим и развием заедно с талантливия екип на MGM“, заяви старши вицепрезидентът на „Прайм Видео“ и „Амазон Студиос“ Майк Хопкинс.
MGM, понастоящем собственост на частни инвестиционни компании, се възприема като цел за поглъщане от години, но никога досега не успяваше да приключи потенциална сделка по продажбата си.
Информация, че MGM е обявена за продажба, се появи през декември миналата година.
Американският телекомуникационен гигант AT&T наскоро отдели медийния си бизнес „УорнърМедия“, за да го слее с телевизионната компания „Дискавъри“, създавайки втората по големина медийна фирма в света по приходи. И двете компании имат свои собствени стрийминг услуги - "HBO Max" и “Дискавъри Плюс“.