Над 1500 декара замърсени площи в близост до водни басейни почистиха стотици служители и партньори на Кока-Кола ХБК България в 17-ото издание на доброволческата инициатива на компанията „Моят зелен град“.

Тя се организира в подкрепа на Световния ден за почистване и в партньорство с кампанията на bTV „Да изчистим България заедно“.

Най-голямата група от доброволци запретна ръкави в столицата, като те почистиха замърсените участъци в Северния парк, простиращ се на площ от над 500 декара.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Останалите 7 локации, които възвърнаха естествената си красота, благодарение на усилията на участниците в зелената инициатива, са в или около градовете Варна, Бургас, Пловдив, Плевен, Велико Търново, Стара Загора и Благоевград.

 

Резултатът - тонове разделно събрани текстилни, пластмасови, хартиени, стъклени и метални отпадъци, които доброволците предадоха за рециклиране в партньорство с ЕКОПАК България.

Снимка: Coca-Cola България

„За 17-а поредна година нашите колеги и партньори припознават грижата за природата като своя кауза и заедно продължаваме да допринасяме за общия „Свят без отпадъци“, към който се стремим. В него водата е сред най-ценните ресурси за компанията ни. Ето защо сме особено щастливи, че днес фокусът на инициативата ни е върху площите около реки и водни басейни и че продължаваме да повишаваме информираността на нашите потребители относно ползите от разделното събиране на отпадъците и тяхното рециклиране“, каза Саша Маркович, генерален директор на Кока-Кола ХБК България, и допълни: „Голяма част от доброволците днес се включиха в почистването с децата си. Като родител, вярвам, че именно с действията си ние възпитаваме бъдещите зелени посланици, които ще се грижат за устойчивото развитие на нашата планета.“

В инициативата „Моят зелен град“ в София се включиха и служители от партньорски организации на компанията, както и доброволци от фондация „Сошъл Фючър“, чиято кауза е включването в пазара на труда на хората с различни възможности у нас. Затова и официалното откриване на акцията беше придружено с жестомимичен превод.

Снимка: Coca-Cola България

„Много се радвам, че с Кока-Кола ХБК споделяме общи каузи, които променят света към добро. Участието ни в днешната инициатива е логично продължение на нашето успешно дългогодишно партньорство и съм убедена, че и занапред ще продължим да доказваме, че личният пример е най-добрият път към промяната на нагласите.“, каза Йоана Колева, съосновател на фондация „Сошъл Фючър“.

Снимка: Coca-Cola България

Инициативата „Моят зелен град“ се реализира в подкрепа на глобалните ангажименти на Кока-Кола до 2030 г. да постигне еквивалента на 100% събиране и рециклиране на всяка продадена от компанията бутилка или кен, както и до 2040 г. да се превърне във въглеродно неутрална компания.

Снимка: Coca-Cola България

Като част от предишните издания на кампанията екипът на Кока-Кола в страната успя да озелени, почисти и облагороди редица местности, горски пространства и паркове.

Снимка: Coca-Cola България

 

Само през пролетта на 2024 г. доброволците в „Моят зелен град“ засадиха близо 200 широколистни и иглолистни дървета в София.

Снимка: Coca-Cola България

 

В предходните доброволчески акции те засадиха над 7 декара гори, събраха разделно тонове отпадъци от десетки замърсени точки от картата на България, почистиха над 30 км крайбрежни зони, трансформираха 10 спирки на градския транспорт в София в контейнери за събиране на пластмаса и подкрепиха множество общественополезни инициативи.

Снимка: Coca-Cola България