Да научат азбуката е трудна задача за децата, които за пръв път влизат в клас, но и не говорят български. Десетки хиляди първокласници имат майчин език, различен от българския.

Учителите разказват, че за тях е нужно много повече време за уроците по четене. Затова в тяхна помощ неправителствени организации разработват специален буквар.

„Един от ключовите аспекти на нашата концепция е букви, звукове, които са близки по звучене, да не бъдат преподавани една след друга – например „е“ и „и“ затрудняват деца, които се справят по-трудно с четенето, или нямат достатъчна опитност с езика“, каза Вяра Михайлова, автор на буквара „Едукарт“.

Според Цветомир Маринов, учител в 75 ОУ в София, знанието, което трябва да усвоят всички ученици в първи клас, е идентично, но начинът, по който става това няма как да бъде един и същ. Учителите се надяват, че новият буквар ще направи уроците на децата по-лесни.

Помагалото ще помага и на деца със затруднения в говора.

„Може да помогне на деца, които имат неправилно произношение на някои звукове, така че наистина ако не е нещо сериозно и страда само част от звуковете, може да помогне да се научат да четат безпроблемно“, заяви Акулина Арикова, логопед и още един от авторите на „Едукарт“.

За да може обаче повече деца да се научат да четат по-лесно, авторите на буквара имат нужда от още средства.