Повече от месец карабът "Вера Су" беше заседнал в скалите край Камен бряг. Плавателният съд вече е изтеглен и се намира във Варна, но обществеността не знае много от подробностите за цялата операция по преместването.
„Това беше нестандартна операция. Рискът беше на всяка крачка. От риск за екипажа до риска за околната среда“, сподели капитанът на влекача „Кастор“ Андрей Станев в „Тази сутрин“.
Станев ръководеше операцията по изтеглянето на „Вера Су“. По думите му акцията се е увенчала с успех заради координацията между различните институции.
Планът за спасяването на заседналия кораб край Камен бряг е имал „девет действия“. Не може да става дума за сравнение с операцията по освобождаването на заседналия наскоро кораб в датски води и изтеглянето на „Вера Су“. Край „Яйлата“ „всичко е скали“, което затруднява действията на спасителите, отбеляза капитан Станев.
„Имаше сериозна опасност от пречупване на кораба. Капитан Димкин се занимаваше с конструктивната му устойчивост. „Хидроремонт“ направиха чудеса. Корабът беше стъпил на четири скали и две трети от него шаваха. 10 тона греди и всякакви конструктивни елементи бяха заварени, за да го укрепят. Това беше логистичен кошмар“, разказа Станев.
Що се отнася до критиките за влекачите на БМФ, които извършиха операцията, Станев заяви, че това са „страхотни машини“.
Неговият кораб „Кастор“ е използвал само една осма от мощността си, защото в противен случай „Вера Су“ е щял „да се разпори“, разкри Станев.
Вижте още за операцията във видеото.