63-годишна жена почина в такси след отказ на Спешното отделение да изпратят линейка на адреса в Сливен. Служителят, приел сигнала, поставил условие да говори с болната, но според близките тя не била контактна.

Това се случва на 2 февруари.

„Станах в 5 часа и отидох при нея. Майка ми береше душа със затворени очи. Отивам при мъжа ми и му казах, че нещо става с майка ми“, разказа Катя Михайлова, дъщеря на починалата жена.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Набрах 112 и помолих да ме свържат с Бърза помощ. Те го направиха, а аз обясних къде сме. Казах какво е положението на пострадалата, че е зле. Някакъв лекар ли беше, не знам. Поиска да говори с нея, но това нямаше как да стане, защото тя е глухоняма. Той ми отговори да си намеря превоз, за да я закарам в Бърза помощ. Нищо не ми обясниха. Казах им - жената не мърда, със затворени очи е и е глуха. Настояваха да говорят с нея“, разказа Младен Минчев, който е зет на починалата жена.

Роднините търсят и заем от съседи.

„Взех от съседа 20 лв. и продължих с таксито. Носих я на гръб по пътеката надолу“, добави Минчев.

„Едно дете ме посрещна и каза: „Изчакай, носят баба“. Беше тъмно. Само видях като сложиха жената отзад. Дъщерята плачеше. Закарах ги в Спешното и тръгнах. След няколко часа ми се обадиха от офиса и ми казаха, че полицията иска координатите ми, за да се свърже с мен понеже жената е починала в колата ми“, обясни Антоанета Шейтанова, която взима хората с такси.

Директорът на Спешния център д-р Василиса Симеонова отказа да застане пред камерата, но обясни, че е шокирана от поведението на дългогодишния служител.

Тя каза, че грешката е в начина, по който е воден разговорът и той е искал да чуе жената, което не е редно. Д-р Симеонова обмисля дисциплинарно наказание за диспечера, който е приел сигнала за жената в тежко състояние.