Започва вътрешна проверка в Бургаската спешна помощ за отказан преглед на 3-годишно дете след репортаж bTV.
Момченцето получава алергичен пристъп през нощта и спира да диша, но линейката идва със закъснение и без педиатър.
Запис от видеокамера на общината показва как бащата чака на улицата пристигането на спешния екип.
„Детето ми просто спря да диша… направихме първо всичко, което ние можахме да се сетим да направим, дадохме противоалергично. И веднага се обадих на телефон 112. На всеки 5 минути четири пъти звънях и всеки път ми казват: „Помощ идва, стойте!“, разказва бащата Йордан Терзиев.
Линейката пристига 18 минути по-късно. Преглед не е извършен, твърди бащата.
"Свалиха си прозореца и казаха: "Ние можем само да ви транспортираме до Спешното, няма кой да види детето ви!", споделя Терзиев.
"Екипите са 2 реанимационни и 3 долекарски екипа, и се преглежда на общо основание", каза д-р Димитър Желязков - зам.-директор на ЦСМП – Бургас.
Според шофьорите на линейки, системата на 112 е неефективна и води до забавяне.
"При нас идва с едно закъснение от 10 до 15 минути. 112 вдига, примерно, някоя клетка в цяла България, не е в Бургас, след това нещо се прехвърля в Бургас и след това този адрес пристига в нашата централа", обясни Климентин Милчев – предс. на КНСБ към ЦСМП – Бургас.
"Дайте конструктивни предложения как да има изобщо адекватна долекарска помощ за деца!", каза Терзиев.
Детето вече е добре, а докато чака резултата от проверката, Йордан Терзиев създава публична група "Детска Бърза помощ", в която се обединяват родители от цялата страна.