Баща на 3-годишно дете от Бургас настоява за проверка на екип от Спешната помощ заради отказан преглед на сина му.
Момченцето получава алергичен пристъп през нощта и спира да диша, но линейката се забавя 20 минути.
„В 3:35 ч. детето ми спря да диша – кошмар за всеки родител. По най-бърз начин направихме първо всичко, за което можахме да се сетим. Дадохме противоалергично, отворихме прозорците, започнахме инхалация. За това ни бяха необходими четири минути. В 3:39 ч. се обадих на тел. 112. Ние живеем на 2 км от болницата, това са четири минути. Детето започна да посинява, беше много страшно. Опитваше се да диша, кашляше постоянно“, разказа бащата Йордан Терзиев.
Той добави, че след пет минути отново е звъннал на 112. Оттам са му казали, че сигналът е приет от Спешния център в 3:41 ч., но линейка идва.
„И така на всеки пет минути, звънях четири пъти. Спешна помощ са казали, че в 3:55 ч. са били на място. Мога да ви покажа, че в 3:59 ч. съм звънял на 112, докато съм бил на улицата“, обясни бащата, като добави, че след пристигане на екипа детето не е прегледано.
„Линейката дойде, свали прозореца. Имаше трима души в нея и ми казаха: „Къде е детето? Бързо“ и им казах детето е горе, има нужда от преглед. Те ми казаха: „Не можем. Нямаме педиатър в тази линейка. Ние можем само да го транспортираме до Спешния център. В 4:04 ч. звъннах на 112, за да им кажа, че няма лекар, който да прегледа детето ми“, допълни той.
„При нас адресите идват с 10-15 минути закъснение. Това е заради електронната система на 112. След като пристигне адресът, се тръгва веднага. Създадоха нова система, в която веднага влиза адресът, който се получи от централата ни“, обясни председател на структурата в Спешната помощ в Бургас и шофьор на линейка Климентин Милчев.
Той добави, че Спешната помощ в Бургас разполага с пет екипа. От 1 януари до днес са обслужили 25 500 адреса.