Баща на 3-годишно дете от Бургас настоява за проверка на екип от Спешната помощ заради отказан преглед на сина му.
Момченцето получава алергичен пристъп през нощта и спира да диша, но линейката се забавя 20 минути.
„В 3:35 ч. детето ми спря да диша – кошмар за всеки родител. По най-бърз начин направихме първо всичко, за което можахме да се сетим. Дадохме противоалергично, отворихме прозорците, започнахме инхалация. За това ни бяха необходими четири минути. В 3:39 ч. се обадих на тел. 112. Ние живеем на 2 км от болницата, това са четири минути. Детето започна да посинява, беше много страшно. Опитваше се да диша, кашляше постоянно“, разказа бащата Йордан Терзиев.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Той добави, че след пет минути отново е звъннал на 112. Оттам са му казали, че сигналът е приет от Спешния център в 3:41 ч., но линейка идва.
„И така на всеки пет минути, звънях четири пъти. Спешна помощ са казали, че в 3:55 ч. са били на място. Мога да ви покажа, че в 3:59 ч. съм звънял на 112, докато съм бил на улицата“, обясни бащата, като добави, че след пристигане на екипа детето не е прегледано.
„Линейката дойде, свали прозореца. Имаше трима души в нея и ми казаха: „Къде е детето? Бързо“ и им казах детето е горе, има нужда от преглед. Те ми казаха: „Не можем. Нямаме педиатър в тази линейка. Ние можем само да го транспортираме до Спешния център. В 4:04 ч. звъннах на 112, за да им кажа, че няма лекар, който да прегледа детето ми“, допълни той.
„При нас адресите идват с 10-15 минути закъснение. Това е заради електронната система на 112. След като пристигне адресът, се тръгва веднага. Създадоха нова система, в която веднага влиза адресът, който се получи от централата ни“, обясни председател на структурата в Спешната помощ в Бургас и шофьор на линейка Климентин Милчев.
Той добави, че Спешната помощ в Бургас разполага с пет екипа. От 1 януари до днес са обслужили 25 500 адреса.