Няма подмяна на документи по случая с автобусната катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души. В участък от 360 метра от пътя съставът на асфалтовата смес не е отговарял на утвърдената рецептура. Това каза в предаването „Тази сутрин” по bTV председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” Светослав Глосов.
Той уточни, че това е констатация на лабораторията на АПИ, установена при взетите контролните проби от пътната агенция, но експертизите, възложени от прокуратурата, предстоят. „Вариантите са много. Възможно е да е свършил инертният материал и асфалтовата база да е вложила малко по-различен материал. Възможно е да има грешка при дозирането на сместа”, отбеляза Глосов.
Шефът на пътната агенция не се ангажира със срок, в който ще има окончателни резултати за инцидента край Своге, като допълни, че това е работа на прокуратурата и следствието.
Ремонтите по магистралите „Хемус” и „Тракия” трябва да приключат преди началото на зимния сезон, каза още шефът на АПИ.
По „Хемус” се ремонтират 4 от виадуктите, както и лявата тръба в посока София на тунел „Витиня”. Очаква се до средата на ноември дейностите да приключат. 4 виадукта се ремонтират и по магистрала „Тракия”, каза Глосов. По думите му напролет ремонтите ще бъдат продължени.
„От фирма „Джи Пи Груп” не са се отказали от тунел „Железница”, стана ясно още от думите на шефа на АПИ. „Все още няма официално заявление от фирмата към АПИ, че се отказват. Процедурата е в процес на обжалване, чакаме решението на ВАС. Ако съдът потвърди правилността на решението на АПИ за класиране на „Джи Пи Груп”, тогава ще ги поканим и ако те депозират отказа от подписване на договор, тогава ние сме длъжни да поканим втория в класирането”, разясни Глосов.
Знакът „Стоп”, до който стана катастрофата, при която загинаха четирима футболисти на пътя Русе – Плевен, е на жълт фон по искане на „Пътна полиция”, за да свети и да се вижда отдалеч, заяви също в разговора Глосов. По думите му изрязването на храстите до участъка непосредствено след инцидента е случайно съвпадение. „Изрязването на храстите е по задание, което се възлага пътноподдържащи фирми от АПИ”, посочи Глосов.