Продължава разследването на катастрофата, довела до смъртта на треньора Ферарио Спасов. Проверява се дали в района е имало камери. Ще бъдат изискани снимки преди и след инцидента.
„В рамките на последните няколко дни е направено всичко за изясняване на фактическата обстановка. Продължават разпитите. Факт е постановлението за назначаване на автотехническа експертиза. Ще бъдат назначени експерти от три съдебни района, за да няма съмнение за пристрастност“, коментира Валентин Вълков, окръжен прокурор на Ловеч.
Според него ударът е станал при скорост много над 100 км/ч.
„На този етап, както е привлечено лицето като обвиняемо, наказанието може да бъде от 3 до 8 години затвор. Ако бъдат установени нови факти и обстоятелства, обвинението може да бъде квалифицирано по друг състав и да бъде променена мярката за неотклонение. На този етап мярката не може да бъде променена. Никакви обяснения не е дал. Бил е разпитан и се е възползвал от правото си да не дава обяснение“, добави той.
Начо Пантелеев, блъснал Ферарио Спасов, беше пуснат с най-леката мярка - подписка.
„Няма пречка при събиране на доказателства, които касаят имотното състояние на обвиняемия за катастрофата, да бъдат отделени материали, да бъдат предадени на колегите от Велико Търново и да се върви в тази посока“, уточни Валентин Вълков по отношение на възможността да започне разследване за приходите, с които е закупен автомобилът.
„Вече ще бъде и предмет на прокуратурата. Поздравление за инициираното от главния прокурор работно съвещание с главния секретар на МВР и директора на НАП по повод тези крайно много зачестили произшествия, за да се изясни в хода на разследванията по тях кой какви автомобили кара и с какви средства ги е закупил, както и какви санкции имат тези водачи назад във времето, защото това е относимо към тези деяния“, подчерта окръжният прокурор на Ловеч.
Срещата между институциите се проведе след катастрофата, в която загина треньора Ферарио Спасов. Беше обявено, че прокуратурата, МВР и НАП започват проверки на системни нарушители на пътя. Ще се установява произходът на средствата на собственици и ползватели на луксозни автомобили, за които има данни, че са от нерегламентирана дейност.
Според експерти това и преди са били задължения на същите органи.
„Ежедневно задължение е на служителите на МВР да контролират движението по пътищата. Задължение на НАП е да следят за приходите. Няма пряка връзка между произшествието и качествата на автомобила. Той може да развива висока скорост, но това може да стане от безотговорен водач с евтин и стар автомобил, посочи адвокат Людмил Рангелов.
„Чрез социалните мрежи да се следи кой се хвали с високи скорости – как ще стане това? Ние виждаме едно табло и показания на скоростомера. За да може да бъде санкционирано лице, трябва да се знае къде и кога се е случило това. Това пак е приспивателно за обществото“, уточни той.
„Аз не знам защо трябва да се сещаме за задължението на НАП, само когато има произшествие с такъв край. Ако произшествието, в което загина Ферарио Спасов, се беше случило с някой 30-годишен автомобил дали щеше този въпрос да е на дневен ред. Понеже автомобилът, причинил катастрофата е луксозен, се сетихме, че да видим откъде са средствата“, добави пътният експерт Красимир Георгиев.
„11 са институциите, които отговарят за безопасността на движението. Всяка институция прехвърля задълженията си. Всички, за което говорим, трябва да се прави постоянно. КАТ е контрол на автомобилния транспорт, но най-малко се занимават с това. Защо КАТ трябва да издава шофьорските книжки, а не общините. Книжката може да се изпраща по пощата. Защо трябва регистрацията да е в КАТ? Защо номерата трябва да са държавни, а не частни, както е в цял свят? Продавате си автомобила и си запазване номера. Водачът извършва нарушението – не автомобилът“, подчерта той.