От януари се въвежда по-строг контрол върху данните от техническия преглед на автомобилите за замърсяване. Данните ще бъдат изпращани директно в Автомобилна администрация още с извършването на прегледа.

Екокатегоризацията започна още през месец юли тази година. Така на практика всеки автомобил, който е преминал през технически преглед, вече трябва да разполага със стикер, който да определя и неговата категория.

С минимум човешка намеса - така ще протича всеки преглед. Целта е прекратяването на манипулациите в по-малките сервизи.

Сканиране на километража и рамата - едва тогава системата позволява и меренето на вредни емисии. Инспекторът единствено оперира с уредите, но не и с данните. Те се пращат автоматично.

„При дизела се мери димността. При бензинтие се мери въглероден окис. Засега дизела минава по-лесно. Нормите при него са доста по-високи. При бензина са ограничени на 0,3 въглероден окис и много зависи от работата на катализатора“, обяснява Георги Тончев.

Дори и да притежавате по-нов автомобил, но с премахнат или неизправен катализатор може да попаденете в по-ниската еко категория.

Те са общо 5. В последната са най-екологичните - електрическите автомобили. В група 1 се очаква да попаднат най-замърсяващите коли - дизелите до 2002 година и бензиновите агрегати до 1996 година. Група 2 са автомобилтие преди 2007 година. В група 3 - произведените до 2009 година. В група 4 са най-новите коли с двигатели с вътрешно горене.

Според експертите хитрини като форсирането на автомобила или карането извънградско точно преди прегледа не дава резултат.

Статистиката показва, че над 70% от колите у нас са над 15-годишни и вероятно ще попаднат в първа и втора еко група.

С директното изпращане на данните на практика ще отпадне и „човешкият фактор“ при прегледа на автомобили.

Вижте повече във видеото!

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement