Родители се оплакват от системен тормоз към децата си от страна на второкласник в 90 СУ в столичния квартал „Люлин“. Оказва се, че училището е безсилно, а родителите са събрали подписка почти 20 деца да се преместят в друго учебно заведение. 

Срещу второкласника има редица оплаквания и жалби за физически и психически тормоз.

Снимка: Редакторски екип

„В последната около година и половина моето дете нееднократно се връща с различен вид травми. Когато аз се връщам от работа и ми се казва, че вместо да си отпразнува медала по математика, трябва да ходим в болница, защото са му стъпили върху лицето, това вече е извън рамките на нормалното“, каза Георги Петков, родител на потърпевшо дете. 

Родителите са притеснени за физическото и психическото здраве на децата си и дори прибягват до това да ги спрат от учебни занятия. 

Родители на деца се оплакват от системен тормоз в училище
Снимка: bTV

„Решихме да спрем нашия син от учебни занятия днес. При него психическите и емоционалните вреди са много сериозни. Често е разстроен. Споделял ми е неведнъж, че не иска да ходи на училище. Конкретният ученик посяга на неговите вещи, бърка му в раницата. По време на обяд си взима без да пита и го оставя гладен. Рита го, плюе го. Това е системен тормоз“, казва майка на друг ученик. 

По думите ѝ на срещи с ръководството с училището са направени опити да се реши проблемът. Родителите на проблемното дете обаче са отказали то да премине срещи със специалисти и категорично са казали, че няма да го преместят в друго училище. 

„Направили сме две малки стъпки – детето вече ходи на психолог, а семейството ще започне семейни консултации. Детето вече е преминало през психологическа и всякаква консултация. Детето не може да бъде изключено, нито наказано, нито изгонено от час. Всичко това важи за от 5. клас нагоре., За децата от начален етап това е невъзможно“, каза Емилия Иванова, директор на 90 СУ „Ген. Хосе де Сан Марин“.

Снимка: Редакторски екип

„Стъпките са съобразени със закона. Допълнителна работа с детето и работа с психолог. Това са консултации и задължителен график по определени теми, свързани с преодоляване на агресивното поведение, умението на детето да се приобщи към класа и да се съобразява с правилата в училище. Работата е много трудна и няма как промяната да бъде забелязана в кратки срокове“, каза Таня Танова, зам-дир., по приобщаващо образование в училището.

Сигналите на родителите са стигнали до Министерския съвет, Министерство на образованието, омбудсмана, СДВР и други институции.