Новите промени в шофьорските курсове доведоха до спорове и недоволство сред инструктурите.

Ще се стигне ли до протести и какво точно разпали страстите?

Стивън Георгиев работи във Великобритания, но избира тук да изкара своя курс по кормуване.

Той е от кандидат-шофьорите, които няма да бъде засегнати от новите промени приети от Министерството на транспорта. Те ще влязат в сила след 10 декември тази година. След тази дата вече ще има ограничения за кандидатите.

„В момента един кандидат-шофьор може да се явява безкрайно, стига да си е издържал на хартия подготовката“, обясни зам.-министърът на транспорта Димитър Недялков.

„Възможността при неуспешно издържан изпит да се явиш в рамките на шест месеца до четири пъти. Второто нещо, което въвеждаме, е дигитализацията на учебния картон на обучаемия, смяната и премахването на хартията, преминаваща в електронна среда и отпадането на вътрешния изпит в школите“, каза още Недялков.

Тези промени породиха съмнения в някои автоинструктори.

 

„Нито в изменението на учебната документация, нито в тези наредби има нещо, което ще подобри качеството на обучението. След като ние чакаме по едни месец, за да вземем изпитна дата, кой и как, без никаква фактология, реши че ще е четири пъти за шест месеца. А не да бъде пет пъти за осем месеца“, запита Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мотоподготовка.

Кандидатите за шофьори, които четири пъти не вземат своя изпит, ще трябва да я явят отново на шофьорски курс. Така младите шофьори трябва да предвидят по-голям бюджет.

А по думите на Стивън Милев в Англия не се плаща за часове.

„Човек може да кара с майка му, леля му, стига да има книжка. И след това си плаща за теория и кормуване, може да е под 200 паунда. Тук е около 1400 лева средно“, сподели кандидат-шофьорът.

Една от промените, които влизат в сила на 10 декември е отмяната на вътрешния изпит заедно с инструктор.