Пропаднали участъци, големи фуги и клатещи се павета – така изглеждат емблематичните за столицата жълти павета, показа проверка на bTV.
Само преди половин година беше последният ремонт на паветата. Сега обаче от тях стърчат метални пластини, които пукат гумите на автомобилите. Шофьорите са недоволни.
„При последния ремонт беше сформирана работна група. Експертите дадоха своето становище, че не може да се излива специална смола, която да държи паветата в гнездата им. Затова трябваше да се намери друг работещ вариант. Така се мина към използването на тези метални шини“, каза общинският съветник Антон Хекимян от ГЕРБ.
Той се обърна към управляващите от ПП-ДБ-СС и попита какво ще предприемат. Той припомни, че при сключването на договора за ремонт от Йорданка Фандъкова е заложена клауза за глоба в размер до 5 млн. лева. Антон Хекимян попита също така дали тази глоба е наложена.
„Г-н Хекимян, аз бих ви посъветвал да се научите да поемате отговорност за проблемите, които са вследствие на решения, взети от ГЕРБ, защото е много удобно да застанете зад експертите – едни хора, които са анонимни и не носят отговорност за начина, по който се развива София и по който се правят ремонтите. Това, което виждаме тук, е порок на управлението през последните 17 години“, отговори общинският съветник Стефан Спасов от ПП-ДБ-СС.
Той поясни, че фирмата е глобена и се търси решение на проблема. Вероятно металните лайсни ще бъдат извадени, което ще наложи трасетата с жълти павета отново да се ремонтират.
„Със сигурност решението минава през реконструкция. И тук се появяват няколко въпроса. Проектът е на ГЕРБ – те го започнаха и това е наследството, което оставиха. Колкото и да им се иска да се държат като „паднали от едно дърво“ и нямащи нищо общо с управлението на София – това не е вярно“, коментира общинският съветник Войслав Тодоров от БСП.