За нова телефонна измама предупреждават от СДВР. Извършителите се представят за банкови служители в опит да измъкнат пари от жертвите.
Измамата се състои в телефонно обаждане или изпращане на имейл на случайни граждани, като отсрещната страна се представя за банков служител.
След това се засяга проблем със сигурността на банката. Мнимите банкови служители изискват от гражданите потребителски имена, пароли, номера на банкови карти относно акаунтите им в онлайн банкирането на дадената банка.
След придобиването на тези данни измамниците вече имат достъп до личните средства на потребителя и веднага се разпореждат с тях.
До момента има 12 регистрирани случая на територията на София, каза в „Тази сутрин“ Йордан Пешев, началник отдел в сектор „Икономическа полиция“ на СДВР. При 11 от тях деянието е останало недовършено, а при един от тях измамата е осъществена и е образувано досъдебно производство.
Той обърна внимание на това, че гражданите трябва да знаят, че банков служител не би се обадил по телефона да сигнализира за проблем, който би могъл да се разреши по телефона с предоставяне на лични данни за сметки и онлайн банкиране.
„Отново подчертавам – банковите институции нямат практика да изискват чрез телефонно обаждане или имейл кореспонденция предоставянето на подобни данни“, каза Йордан Пешев.
Той отправи апел към гражданите никога да не предоставят данните си, а да отидат до най-близкия клон на тяхната банка и да се уверят в сигурността на средствата си.
Йордан Пешев посъветва още хората да запазят телефонния номер, от който са получили обаждането, защото това ще улесни установяването на извършителите на деянието.