Общински съветници от „Спаси София“ поискаха от кмета Васил Терзиев да върне за преразглеждане решението за драстичното орязване на нощния градски транспорт.

Припомняме, че предложението за съкращаването на нощните линии беше внесено от Карлос Контрера и Ваня Григорова.

Какви промени претърпяха нощните автобуси през годините?

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Нощният градски транспорт тръгва по улиците на София на 7 април 2018 г. В началото са четири линии и около 200 спирки.

Цената на нощната карта за всички линии е два лева, а рейсовете - с интервал от 40 минути. От тогава до сега обаче - ту го има, ту го няма.

Две години след като е пуснат, на 1 октомври 2020 година - нощният транспорт е спрян.

Аргументи - епидемичната обстановка по време на пандемията и малкото пътници в летните месеци.

Въпреки че първоначалните планове са автобусите да тръгнат отново същата година, нощният транспорт се завръща чак на 1 ноември 2023 г. И то само на две линии. N1 - от Младост до Люлин и N2 - от Обеля до Студентски град.

С още два месеца закъсняват останалите 2 линии N3 - от „Овча купел“ до „Левски Г“ и N4 - от „Гоце Делчев“ до „Дружба“ 2.

И така допреди две седмици. Когато общинските съветници Ваня Григорова и Карлос Контрера внесоха предложението за драстично намаляване на нощните линии. Мотивите им - автобусите пътуват празни, a разходите са близо шест пъти повече от приходите.

След двучасов дебат в Столичния общински съвет, решението беше взето. Движението по трета и четвърта линия е преустановено. А първа и втора, вече работят само в петък и събота.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK