„Много хора няма да ползват транспорт през деня, ако продължаваме да хабим ресурс през нощта. Лобистите на нощния транспорт може да се твърди, че са лобисти на нощните заведения в „Студентски град“, защото единствените дни, в които се ползва нощен транспорт, са петък и събота и то от линии N1 и N2. Познайте къде отиват хората в „Студентски град“ в петък и събота.“
Това каза в предаването „Тази сутрин“ общинският съветник от БСП Ваня Григорова.
На 16 януари Столичният общински съвет подкрепи доклад на Ваня Григорова и Карлос Контрера от ВМРО, че две от четирите линии трябва се закриват, а тези, които остават, ще се движат само в петък и събота.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
„Аз също смятам, че трябва да има нощен транспорт и повече линии и безплатен транспорт. Когато се задава въпрос искате ли да има нощен транспорт, коректността изисква да се добави – „като обаче се орязват коли от линии на дневния транспорт“, защото само през декември от линия 72 са орязани две коли. Това е дневен транспорт, който има дни, в които се запълва на 100%. Някой повдигна ли дебата за това, че линия 111, която е дневна и с много дълъг маршрут, е спаднала приблизително от 17 на 9 коли“, каза Григорова.
По думите ѝ трябва да избираме - „или да съкратим неефективните нощни линии, или да съкратим дневни линии“.
„Избираме или 50 души през нощта, или 500-600 през деня. Ситуацията в градския транспорт е тежка и ние негласно спираме коли от линии 111, 72 и т.н. В нощния транспорт средно една линия извозва на нощ 50 души, линия 72 извозва на смяна между 500 и 600 души, а 280 – 1200 души“, добави общинският съветник.
Според Григорова, ако бъдат съкратени нощните линии, шофьорите в Столичния автотранспорт ще имат повече почивки.
„Директен резултат от ограничаването на неефективните нощни линии е 120 почивки повече в автотранспорта. Това е важно, защото 46 дни средно шофьорите не са взели като отпуск последните 2 години, има повишаване на взетите болнични“, обясни тя.
По думите ѝ проблемът с недостига на автобуси също е на дневен ред.
„Има решение на СОС от 2023 г. за закупуване на автобуси, Столичен автотранспорт плаща тези автобуси, но СО не превежда средствата, което води до обезкървяване на автотранспорта. Когато 25% от превозния състав не е в движение и продължава да се разваля, когато имаме над 20% недостиг на шофьори, няма как да спрем орязването на коли. За съжаление, кметът не желае да изпълнява тези решения“, добави Григорова.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK