Концесията на Летище София е сделката на десетилетието. Това заяви в „Тази сутрин“ бившият министър на икономиката Николай Василев. Според договора трябва да се вложат не по-малко от 608 млн. евро за срока от 35 години. Процедурата беше спечелена от консорциум „Соф Кънект“, летищен оператор „Мюнхен“, в който участват немски, френски и австрийски компании. 

„Трябва да се построи Трети терминал, българското летище трябва да бъде по-модерен, както заслужава една европейска столица. Това, което ме притеснява е, че е даден прекалено голям срок за влизане във владение – до една година. Истинският процес започва, когато бъде платена първата концесионна такса, която е огромна – 550млн. лв. Ако концесионерът много иска да влезе във владение, това може да стане още следващата седмица“, каза икономистът и допълни, че една от възможните причини за дългия срок е липсата на пари. 

Той обясни, че при подобна концесия се подобрява не само управлението на обекта, но и материалната база. На бизнеса трябва да се помага не само от Министерството на икономиката, но и от цялото правителство, категоричен е Василев.  Той каза още, че спестовната линия на управление, поддържана от бившия финансов министър Владислав Горанов, е била добра, защото харченето на пари не води до икономически растеж. 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Най-добрата политика е да си държим здраво бюджета, ако е възможно да завършим годината с балансиран бюджет и да решаваме медицинските въпроси. Всякакви други намеси, които струват милиарди, ще имат по-скоро негативен ефект“, допълни Василев. 

Относно парите от Европейския съюз за следващите седем години, икономистът посочи, че не е имало изненади.