„Извършихме конкретна проверка и установихме несъответствия при трансфера на пътниците между терминалите и съответните въздухоплавателни средства. Виждаше се, че е нарушена комуникацията между персонала и пътниците, имаше и нарушения от координационен характер. Изпратени са писма до наземните оператори, с които са уведомени за това какво сме видели и какво трябва да се случи“, посочи Васил Цолов от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА).
„Неучтив персонал“ е термин, който разпознава вежливото отношение на персонала към пътниците и начина на комуникация в смисъла на културата на обслужване на пътника. Ние не можем да направим изолирани наблюдения, но персоналът, който работи за съответните оператори, трябва да бъде добре обучен“, обясни още Цолов.
По думите му за всяко констатирано нарушение е съставен акт, в който се посочва какво е нарушението, къде се е случило и каква е цената, която трябва да бъде заплатена от наземния оператор.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
„В ГВА цените не са актуализирани и работим по наредба за таксите, която ни дава правата да санкционираме. Ще има нови санкции, които ще бъдат налагани, когато има нужда за това“, посочи експертът.
По думите му процедурата за избор на наземен оператор има лицензионен характер – има проучвания на хора, които работят в критичната зона, има техника, с която трябва да разполагат – тя е специфична, много скъпа. Документите на фирмите, желаещи да обслужват летището, се подават в ГВА. В рамките на 10 дни се сформира комисия, а в рамките на 1 месец фирмите получават отговор.
В хода на проверките, които извършва ГВА, има няколко предписания, които могат да бъдат налагани. Едните касаят инфраструктура, които имат срок 1 година за отстраняване.
При нарушенията, свързани с чистотата и отношението към пътниците, сроковете са по-кратки.
„Дали сме предписание на всички наземни оператори да изготвят график за почистване на автобусите. Дали сме период до 31 юли за изготвяне на наръчник, в който трябва да се наблегне на културата на обслужване“, посочи още Васил Цолов.
Целия разговор вижте във видеото.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK