bTV успява да събуди най-доброто в българина. Концентрирането на нашитекампании в добрината на българите ни прави толкова мощни във възможността да обединяваме хората за добри каузи. Медията, а и всеки един бизнес, освен да изпълнява своите цели, трябва да бъде социално отговорен.
Това заяви мениджър „Социални проекти“ и старши бранд мениджър в bTV Мария Лазарова по случай 20-ия рожден ден на телевизията. Тя се присъединява към екипа преди 9 години. Свързва пребиваването си в телевизията с много емоции и натрупан житейски опит.
„Никога не съм си мечтала да работя в телевизията, защото нямах тази смелост. Като зрител, bTV беше нещо специално за мен“, сподели Лазарова.
Тази година предстои 10-ото издание на кампанията „Да изчистим България заедно“. От началото на инициативата досега близо 2 500 000 доброволци, въоръжени с ръкавици и чували, са чистили страната. По данни на екоминистерството, те са успели да съберат 94 338 тона отпадъци, което се равнява на над 200 напълно заредени самолета „Боинг 747”, и да премахнат над 18 800 сметища от лицето на България.
В началото на 2020 г. „Да изчистим България заедно“ беше отличена сред 180 държави и с приз от световното движение Let’s Do It World по време международна конференция в Талин, Естония. Наградата е за успешното обединяване на най-голям брой доброволци на глава от населението – 6,2%, в името на каузата за по-чиста околна среда.
За „Тази сутрин“ Лазарова разказа, че най-емоционалната кампания е била първата. По думите ѝ кампанията е уникална, защото никой не е вярвал, че боклукът може да обедини толкова хора.
„Тази година, в ситуация на социална изолация, ние работихме по създаването на нещо, което не бяхме правили досега – концертите #ПомогниОтВкъщи.
bTV e и телевизията, която проявява най-сериозна социална ангажираност по отношение на важните за обществото теми като околна среда, образование, здраве и други, според национално представително проучване на „Маркет Линкс”*, проведено през месец май.
Всяка година посланията на различни инициативи, свързани с правата на децата, здравето, екологията, хората в риск и много други, достигат безвъзмездно до зрителите чрез ефира на bTV.
Медията многократно е доказала силата си да обединява стотици хиляди доброволци в името на добри каузи. Нейните водещи, репортери и редакционни екипи са лично ангажирани с редица кампании в полза на обществото и с постоянството и успеха си през годините се утвърдиха като посланици на добрия пример у нас.
Къде бяхме заедно? В какво обединихме усилията и надеждите си? Какво успяхме да променим заедно? Вижте във видеото.
*Национално-представително проучване на „Маркет Линкс“ с извадка от 1224 лица на възраст 18-54 г., реализирано по метода на прякото-лично интервю в периода 18-26 май 2020.