Над 500 проверки са направени от КЗП по българското Черноморие през летния туристически сезон. По думите на Маргаритов нарушенията не са прецедент, свързани са с опити на търговци за дребни измами – да накарат туристите да дадат пари за нещо, за което не трябва да плащат.
„Типичен пример е случаят, в който бяха начислени старите концесионни такси за ползването на чадър и шезлонг. Оправданието беше, че служителят е нов и не е разбрал, че през тази година цените са различни“, обясни Маргаритов.
Той разказа и за друг подобен случай, където карали туристите да си взимат шезлонг и чадър само в комплект, при положение, че има обявена и единична цена. Маргаритов обясни, че потребителите са активни и все по-често подават сигнали, а понякога КЗП се самосезира при публикации в социалните мрежи.
„Някои търговци се изкушават да правят разни трикове с, за да могат да икономисат средства и да приключат сезона с по-голяма печалба. Тази година обаче, той ще продължи по-дълго и нивото трябва да се запази високо“, каза председателят на КЗП и допълни, че от началото годината по направление „Туризъм“ има над 200 наказателни постановления.
Жалбите по същото направление от януари тази година са над 800, от тях ¾ са свързани с проблеми по повод на отменени или отложени почивки заради COVID пандемията.
Още за проверките и как да се защитите от нелоялни търговски практики - вижте във видеото!