Размяна на обвинения и обидни квалификации беляза дискусията за войната по пътищата в студиото на „Тази сутрин”, в която участва бившата тв водеща, депутатка от „Атака”, активистка на „България без цензура” и настоящ експерт по пътната безопасност към МВР Калина Крумова. Представители на Института за пътна безопасност и почернени семейства запитаха на какво основание именно тя съветва силовия министър Валентин Радев.
Те се обявиха против „модела на Калинките”, който в системата за безопасност на движението произвежда нарушители, рецидивисти и жертви на пътя. От института посочиха, че сегашните три пътни законопроекта са получили „червен картон” при обсъжданията в цялата страна и това е довело до скандално поведение от страна на представителите на вътрешното министерство.
„Благодарение на тая власт моето момче беше убито в катастрофа (…) Калина с нейната изявеност като един от най-ярките политически номади и с нейните политически възгледи не пречи никому, но когато започне да твърди, че е експерт във всяка област, това ни касае нас”, подчерта пред камерата на bTV почернена майка.
Калина Крумова отговори по следния начин: „Това е личен конфликт, в който аз няма да вляза – с човек, на който въпросите са написани на листче”. Жената показа на камерата какво си е написала предварително, за да не пропусне нещо – всички роли на Калина Крумова през годините: на тв водещ, народен представител, политик, експерт по сурогатно майчинство, модел на календарчета, експерт в обучението на млади политици и експерт по пътна безопасност.
„Аз също съм емоционална, защото преди 6 г. имаше десетки такива майки, загубили децата си на пътя, които не се деляха, а се обединяваха”, заяви на свой ред Крумова, като припомни, че нейният подпис стои под законовите промени от 2012 г. именно по отношение на пътната безопасност.
Поканата сега да влезе в екипа на Валентин Радев дошла от самия министър „най-вероятно защото съм направила достатъчно неща и имам достатъчно идеи, свързани с пътната безопасност”.
Сред почернените майки, за които Крумова говори, е и депутатът от ГЕРБ Нели Петрова. С днешна дата Петрова обаче е на следната позиция: „Преди 6 г. се заблудихме в мъката си и повярвахме (…) Не вярвам, че нейната борба за намаляване на черната статистика е чиста и свята”.
Експертът по пътна безопасност не й остана длъжен: „Каква точно политика върши тя в парламента във времето, в което е народен представител?! Аз съм събирала хората и не съм ги разделяла”.
Какво обаче доказва годността й да бъде на тази позиция? „Най-вероятно когато си законодател и когато тези законопроекти, под които си сложил подписа си, са били приети, това е доказателство”, отговори Калина Крумова. Тя посочи, че е редовен докторант по транспортна психология в БАН.
Именно във връзка с това й поприще е и проектът за около 380 000 лв. без ДДС за промяна на шофьорските психотестове, по който работи: „Аз съм докторант, работата на всички докторанти преминава през различни проекти”.
Според нея критиците й в миналото са били на достатъчно високи позиции в МВР, за да реализират всичко, за което претендират. А Институтът за пътна безопасност съществувал само за да критикува системата и целта на неговите членове е отново да се окажат във властта. Тя даже заяви, че същите са я канили да бъде част от организацията.