Очаква се да започнат летните ремонти в София. На практика обаче тези от миналата година все още не са завършили.
Първото споделено трасе за автобуси и трамваи в България, вместо в успех се превърна в проблем за Столична община. Полагането на асфалта по бул. "Константин Величков" започна още през август и приключи през октомври 2018-а. Само месец по-късно настилката се напука.
“Не разбирам каква технология е използвана в процеса, какви работници са работили и коя фирма изобщо може да застане зад такъв резултат с лицето си”, коментира Андрей Зографски - организация "Спаси София".
Някои от пукнатините достигат 5 метра дължина. Поправят се едва днес - почти година след старта на реконструкцията.
Въпреки глобите от общината, трасето на стойност близо 1 милион лева, засега остава на кръпки.
Оказва се отсечката била експеримент.
Експеритментално трасе между трамваи и автобуси. Направихме експертиза на целия трамваен път. Бяха измерени деформации, отклонения, вибрации, сега тече процедура по довършване на фугата, която не беше довършена миналата година поради настъпване на зимните условия. Заедно с това се укрепва на места релсовия път”, обясни Дончо Барбалов, - зам.-кмет по направление "Финанси и стопанска дейност.
Това ремонт на ремонта ли е?
Не бих казал, че е ремонт на ремонта. Това е довършване на нещо, което остана недовършено миналата година.
Разходите по укрепването и кърпенето са за сметка на изпълнителя.
„В рамките на това финансиране те извършват поправките. Няма допълнителни плащания от страна на общината”, добави Барбалов.
Срок за приключване на ремонта няма. Подобни споделени трасета може да се изградят още на булевардите "Мария Луиза", "Възкресение" и "Никола Мушанов", ако проектите бъдат одобрени.