„Извършвайки се ремонти на Централна гара е възможно да се е получило обръщане на стрелката под подвижния състав“, коментира в „Тази сутрин“ инж. Бойчо Скробански, държавен инспектор по разследване и ръководител на Националния борд за разследване на произшествия в железопътния транспорт.
На 26 декември бързият влак от Бургас за София дерайлира на Централна гара, удряйки стълб и прекъсвайки контактната мрежа. Инцидентът е станал, докато влакът е преминавал през стрелка.
„При подготовката на маршрута всички стрелки са заключени. Стрелката механически не е била заключена. Вероятно е станало някакво прехвърляне“, уточни той.
„В момента гарата е на ръчно управление. С двете съседни гари – Захарна фабрика, Север и Подуяне, комуникацията се извършва с телеграми“, допълни инж. Бойчо Скробански.
Новите локомотиви и новите системи на тях ще минимизират рисковете и ще ограничат човешкия фактор, подчерта той.
Инцидентът в Сърбия
Продължава разследването за дерайлирането на товарния влак с амоняк в Пирот.
„Тяхната инфраструктура е много близка до нашата. В участъка, в който е станало произшествието, предстои да се извърши подновяване и модернизиране. При нас участъкът до Драгоман ще бъде изцяло подновен, а при тях – от Ниш до Цариборд“, посочи инж. Бойчо Скробански.
Според него е възможно предоверяването в инфраструктурата да е изневерило.