Машинистите са влезли с определената скорост в отклонение и самото дерайлиране е станало вследствие, по първоначална информация, на промяна на посоката на движение под влака, но машинистите професионално са успели да овладеят ситуацията да няма жертви.
Това съобщи в студиото на bTV проф. Симеон Ананиев, експерт по железопътния транспорт във връзка с инцидента, при който бързият влак от Бургас за София дерайлира на гарата. Той каза, че от години Централна гара е в ужасно състояние.
„Бих се радвал, ако някой може да отговори кога ще завърши така нареченият ремонт. Много от коловозите са премахнати. Няма връзки между коловозите, има уникални стрелки, да не изпадам в железничарски подробности. Само в България и Англия те са демонтирани, инфраструктурата създава проблеми“, заяви проф. Симеон Ананиев.
По думите му вторият проблем е в липсата на кадри.
„Бях на гарата преди една седмица и видях, че не може да бъде осигурен персонал за гарата. Повечето идват командировани от съседни гари, които, колкото и да са добри, все пак имат известна трудност да могат веднага да започнат да работят. Имаме съчетание на лоша инфраструктура, на наличие на кадрови проблем. Същевременно и самата техника, която осигурява движението, навремето беше една от модерните, сега както казват железничарите – при развързаните коловози е много трудно да се осъществи това централно управление, диспечерско“, отбеляза експертът.
Той похвали железничарите, хората на гарата и машинистите, които са спазвали правилата. Според него инцидентите зачестяват, а причините са в непрекъснатите ремонти на инфраструктурата.
„Ние нямаме цял участък, дори така рекламираният Бургас-София-турска граница. В отделни участъци има много висока скорост, на други места има ремонти“, добави той.