Всички пътища в страната са проходими при зимни условия, няма наложени ограничения на движението, информира в „Тази сутрин“ председателят на Управителния съвет на АПИ – Георги Терзийски. 

"Имаше необичайни атмосферни явления като черния леден дъжд, който падна на магистрала „Струма“, но нашите служители направиха пътната мрежа проходима при тези тежки условия", обясни той за ситуацията през последните дни.  

"Колегите от Гърция и Северна Македония се наложи да затворят границите, за да се справят със зимната обстановка", припомни Терзийски. 

След глобите, наложени в петък на фирмите, които се занимават с поддържането на АМ „Тракия“ и на столичния Околовръстен път заради проблемите с придвижването, няма глобени други фирми, съобщи още директорът на АПИ.  

„Заради недобросъвестни водачи, които бяха заели и аварийните ленти, техниката не можа да премине, за да изчисти заледените участъци. Резервните екипи по принцип покриват това. Заради този пропуск в организацията те бяха глобени. Причините за ситуацията са комплексни – зависят не само от дейността на пътно-поддържащите фирми, но и на шофьорите на леки автомобили и камиони“, уточни той.

„Организацията на фирмите за снегопочистването в почивните дни беше на ниво, което се доказа с осигуряването на проходимостта на цялата републиканска пътна мрежа“, отбеляза Терзийски.  

"Има технология на почистване на пътното платно, когато един участък е обработен със смес, тя трябва да престои определено време", обясни Терзийски по повод сигналите за снегорини, които се движат по пътя без да чистят.  

Ремонтът на АМ „Тракия“ 

Ремонтират се 16,5 км на магистрала „Тракия“ в двете посоки и затова магистралата е затворена, но са осигурени обходи. Ремонтът започна в началото на февруари, като се работи при тежки условия, посочи Терзийски. 

„Този участък е построен в периода 2004-2007 г., като още през 2012-а тези участъци са показали дефекти“, обясни той.

Според него при изграждането на участъка при Чирпан не се е взело предвид, че районът е много овлажнен.

„Влизаме много дълбоко в основата на пътя. Тъй като той е преовлажнен, се налага едно допълнително импулсно заздравяване на основата. Там са бившите оризища на България. Правим нови дренажни системи, както и ремонтираме съществуващите. За нас най-важно е качеството. Ще се опитаме да го изпълним в кратки срокове, но не бързината е най-важното за нас“, отбеляза Георги Терзийски.