Държавата изнесе нова порция идеи за пътна безопасност. Те включват и промяна в учебните планове. Предложенията бяха обсъдени от министри и представители на бранша на кръгла маса в НДК.

Снимка: btvnovinite.bg

Една от идеите е увеличаване на часовете за кормуване – кандидат-шофьорите да имат учебни часове в тъмната част от денонощието, както и на оживен булевард.

Снимка: btvnovinite.bg

Друго предложение предвижда учениците в VII клас да държат изпит по пътна безопасност.

"Пълна малоумщина. За да стане изпит, трябва първо пътната безопасност да стане предмет. Това към този момент е абсолютно невъзможно. Ние искаме да стане предмет, от години водим разговори с министъра на образованието", коментира в "Тази сутрин" Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.

"Това е поредната абсолютна некомпетентност на администрацията. (...) Събраха се над 1000 подписа от автошколи, които не са съгласни с тези промени. Те се притесниха и решиха, че трябва да намерят повод да отменят цялата тази заповед. Преди това им беше обяснено, че не е необходимо да увеличават часовете, а да се промени изпитът", добави той.

Директорът на 119 СУ в София Диян Стаматов също не приема идеята за полагане на изпит по пътна безопасност: "Всякакви абсурди са възможни. Това е един от тези абсурди. Според мен този предмет е абсолютно излишен. В момента в учебните програми на всички ученици от I до XII клас има предложени такива теми за пътна безопасност и те функционират на много места много ефективно. Но изпит след VII клас за пътна безопасност е просто абсурдно и излишно. До голяма степен няма смисъл да се полага изпит как човек да бъде пешеходец. Това е нещо от т.нар. най-елементарни компетентности, които човек трябва да има от детската градина през целия си живот", посочи Стаматов.

Чуйте целия разговор във видеото.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement