Държавата изнесе нова порция идеи за пътна безопасност. Те включват и промяна в учебните планове. Предложенията бяха обсъдени от министри и представители на бранша на кръгла маса в НДК.
Една от идеите е увеличаване на часовете за кормуване – кандидат-шофьорите да имат учебни часове в тъмната част от денонощието, както и на оживен булевард.
Друго предложение предвижда учениците в VII клас да държат изпит по пътна безопасност.
"Пълна малоумщина. За да стане изпит, трябва първо пътната безопасност да стане предмет. Това към този момент е абсолютно невъзможно. Ние искаме да стане предмет, от години водим разговори с министъра на образованието", коментира в "Тази сутрин" Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
"Това е поредната абсолютна некомпетентност на администрацията. (...) Събраха се над 1000 подписа от автошколи, които не са съгласни с тези промени. Те се притесниха и решиха, че трябва да намерят повод да отменят цялата тази заповед. Преди това им беше обяснено, че не е необходимо да увеличават часовете, а да се промени изпитът", добави той.
Директорът на 119 СУ в София Диян Стаматов също не приема идеята за полагане на изпит по пътна безопасност: "Всякакви абсурди са възможни. Това е един от тези абсурди. Според мен този предмет е абсолютно излишен. В момента в учебните програми на всички ученици от I до XII клас има предложени такива теми за пътна безопасност и те функционират на много места много ефективно. Но изпит след VII клас за пътна безопасност е просто абсурдно и излишно. До голяма степен няма смисъл да се полага изпит как човек да бъде пешеходец. Това е нещо от т.нар. най-елементарни компетентности, които човек трябва да има от детската градина през целия си живот", посочи Стаматов.
Чуйте целия разговор във видеото.