Преди дни правителственият „Фалкон” с премиера Бойко Борисов на борда претърпя пореден инцидент – спука гума при кацане в Брюксел.
„По принцип това е проблемът на „Авиоотряд 28” – ние го коментираме сигурно последните 10 години, че този отряд в структурата, която е създадена едно време, в цяла Европа такъв правителствен отряд няма. Тези хора са с квалификация непрекъснато намаляваща, защото пилотите не могат да си изпълняват съответния нальот”, каза в предаването „Тази сутрин” експертът по авиосигурност Ангел Борисов.
„Резил е това – блокиране на спирачно устройство, да се отлепи на гумата външната част – протектора. 30 години разследвам такива подобни неща – това означава интензивно спиране при кацане, натискане на спирачни устройства безобразно и се стига до срязване на гумата”, обясни инцидента експертът.
Според Ангел Борисов за инцидента основно виновна е организацията.
По думите му е истински късмет, че самолетът не се е разбил и делегацията, начело с Бойко Борисов, е оцеляла.
Борисов и други авиоексперти са предложили вече решение на проблема – „Авиоотряд 28” да има право на търговска дейност, за да не ръждясват машините на земята, а пилотите да направят нужните часове нальот.
Вижте повече във видеото!