Цените за лeтния сезон ще нараснат със 7-11%, няма как да имаме спад, прогнозира директорът на Институт за оценки и анализи в туризма Румен Драганов в „Тази сутрин”.

Според него това е така, защото имаме ред увеличения – на бензина,  горивата, енергоносителите, както и увеличение на заплатите на персонала в туризма. 

Снимка: bTV

Той посъветва да се замислим за ранно записване, където цената ще е с 30% по-ниска, а най-високата ще е на рецепция в сезона, добави Драганов.

Снимка: bTV

Най-много туристи засега са се записали за нашето Черноморие от Германия и Русия.

Драганов обясни, че това е предварителна статистика за сезона, защото просто в някои страни туристите са по-организирани относно почивката си, но ще има изменение, смята той.

Снимка: bTV

Изключително занижени нива на брой туристи сочат анализаторите за този летен сезон. Според Драганов това обаче не може да се каже сега, понеже периодът е динамичен и има изкуствено забавяне с цел да се привлекат клиенти.

А подготовката в най-големия курортен комплекс у нас - Слънчев бряг - вече започна. За лятото обаче се търси многократно повече персонал и заплащането скача.

Снимка: bTV

Младежите от Aнглия, които пълнят улиците на курорта през лятото, тази година ще са значително по-малко. Хотелиерите си обясняват резкия спад на предварителните резервации с брекзит.

Снимка: bTV

Директорът на Институт за оценки и анализи в туризма обаче смята, че именно "разводът" на Великобритания с ЕС може да доведе туристи от Англия у нас, понеже сме нискобюджетна дестинация.

Снимка: bTV

Най-нисък процент от нашите почиващи ще изберат културния туризъм, понеже той се рекламира много лошо, коментира директорът на Институт за оценки и анализи в туризма. Най-много, над 70%, ще почиват при роднини, а 38 на 100 вече са направили своята резервация още от миналата година.

Снимка: bTV

Увеличили са се и оплакванията не само у нас, но и от чуждите хотели, каза Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център. Ако за миналата година са били 6%, сега са 10%.

Снимка: bTV

Той посъветва и да внимаваме с платформите, с които правим договора и плащаме за почивка.

Трябва да се проучи хотелът – има отзиви на вече били там, рейтинг на курорта, можем да видим хотела на страницата и да се информираме за условията в него, добави Арсенов.

Снимка: bTV

Той бе категоричен, че не е необходимо да правим скандали, ако нещо не е наред, а да съберем снимкови доказателства, както и да подадем жалби на рецепцията и към Европейския потребителски център.

Вижте още по темата във видеото.