"Над 400 сигнала сме подали в Столична община, свързани с пътната безопасност", каза в предаването „Тази сутрин“ Богдан Милчев, директор на Института за пътна безопасност.
От там са направили оценка на риска за катастрофите в цяла България и посочват най-рисковите отсечки и „черните точки“ на пътната карта на страната.
В Северозападна България има най-висока опасност от пътнотранспортни произшествия, отбеляза Богдан Милчев. Той обясни, че оценката на риска е направена по швейцарски стандарт.
„Информацията, която сме взели, е от гаранционния фонд на Асоциацията на българските застрахователи, тъй като се оказа, че данните, с които разполагат държавните институции, не са коректни. МВР води 90 точки в цялата страна за опасни, а в същото време на 3 януари гръцкият премиер представи тяхната оценка на риска със 7000 опасни места. Швейцария имат 4000. Излиза, че България има най-безопасната инфраструктура, което е невярно и нелепо“, обясни Милчев.
Според директора на Института за пътна безопасност оценката на риска ще ни даде възможност да харчим правилно и ефективно нашите пари за пътища.
„В Северозападна България има най-висок риск да катастрофираме, там пътищата са най-лоши. Източната част е със среден риск и най-безопасно е в южната част на България“, отбеляза Богдан Милчев.
По думите му при разпределението по области най-висок е рискът в София-област, а Видин и Плевен са със среден риск.
„Средата, в която се извършва транспортът в България, е нестабилна. Тя се характеризира с това, че имаме дефицитите в законодателството, дефицити на ресурси и недостатъчен контрол“, обясни Богдан Милчев.
„Предлагаме АПИ да бъде изведена от МРРБ и да стане едно с Агенцията за пътна безопасност, която беше създадена, за да контролира риска. Това са абсолютно съчетаеми структури. Европейският опит показва, че всеки ремонт трябва да мине одит на безопасност“, обясни той.
Богдан Милчев отбеляза, че над 100 са локациите, които са опасни в София.