Челен удар между два тежкотоварни камиона стана вчера на АМ „Тракия“. Единият е пресякъл мантинелата и е навлязъл в насрещното. Инцидентът затвори за часове и двете платна на магистралата. 

Причината за катастрофата остава неясна. Прави впечатление, че мантинелите в района са нови. 

Богдан Милчев от Института по пътна безопасност заяви в „Тази сутрин“, че у нас мантинелите са „бутафорни“. Той даде пример с връзка между двувълнесто и тривълнесто преградно съоръжение в района на катастрофата, където свързващото колче е на отстояние от мантинелата. 

Снимка: btvnovinite.bg

„Виждаме и как болтовете не са хванати, гайките са развити. По цялото протежение мантинелата е хваната с един болт, тя е тривълнеста и би следвало да бъде хваната поне с два болта. АПИ трябва да представи монтажните протоколи и проекта за монтаж, многократно сме искали тези документи и те не са предоставяни“, каза Милчев. 

Снимка: btvnovinite.bg

Той призова новото ръководство на Пътната агенция да предостави на своя сайт тази информация. 

„Наши доклади са констатирали, че имаме много сериозен проблем с монтажа на мантинели. Аз съм скептичен, че нещо ще се подобри, защото от май до днес имаме лавинообразно увеличение на жертвите при ПТП-та, с близо 50%“, заяви пътният експерт. 

Снимка: btvnovinite.bg

Милчев посочи, че подобен клас мантинели би трябвало да спират и камиони.