Въпросът с ползването на коланите в автобуса може да бъде решен лесно – просто трябва да има разпоредба, която ясно и точно да казва, че шофьорът няма да потегли, докато всички не си сложат коланите. В цяла Европа е по този начин. Това отбеляза инж. Богдан Милчев, от Института за пътна безопасност, в предаването „Тази сутрин”.

Той припомни, че слагането на колан предотвратява голяма част от травматизма при катастрофи.  

Снимка: btvnovinite.bg

По думите му тревожно е, че темата се повдига всеки път след тежки инциденти. Според него се отклонява вниманието от друг, много по-съществен проблем. „Когато катастрофира този автобус на магистрала „Хемус”, преди това контролен орган спира и отбива тировете на магистралата. Нямаме правила и не знаем как да използваме нашите магистрали, строим пътища, а в същото време организацията ни на движение предразполага да катастрофираме и да загиваме”, коментира още Богдан Милчев. 

Тук не се спазени основни правила за организацията на движение, посочи и Петър Захариев от Националното сдружение на автобусните превозвачи по повод катастрофата с автобус на магистрала „Хемус ” в неделя, при която бяха ранени 8 души. 

Снимка: btvnovinite.bg

"Тировете нямат право да се движат в неделя по магистралата, но не е там мястото да бъдат спрени. Недопустимо и грубо нарушение е и длъжностното лице да излиза на платното със „Стоп” палката и да дава знак за спиране при движение на магистралата със скорост 130-140 км в час",  отбеляза още Петър Захариев.