Въпросът с ползването на коланите в автобуса може да бъде решен лесно – просто трябва да има разпоредба, която ясно и точно да казва, че шофьорът няма да потегли, докато всички не си сложат коланите. В цяла Европа е по този начин. Това отбеляза инж. Богдан Милчев, от Института за пътна безопасност, в предаването „Тази сутрин”.
Той припомни, че слагането на колан предотвратява голяма част от травматизма при катастрофи.
По думите му тревожно е, че темата се повдига всеки път след тежки инциденти. Според него се отклонява вниманието от друг, много по-съществен проблем. „Когато катастрофира този автобус на магистрала „Хемус”, преди това контролен орган спира и отбива тировете на магистралата. Нямаме правила и не знаем как да използваме нашите магистрали, строим пътища, а в същото време организацията ни на движение предразполага да катастрофираме и да загиваме”, коментира още Богдан Милчев.
Тук не се спазени основни правила за организацията на движение, посочи и Петър Захариев от Националното сдружение на автобусните превозвачи по повод катастрофата с автобус на магистрала „Хемус ” в неделя, при която бяха ранени 8 души.
"Тировете нямат право да се движат в неделя по магистралата, но не е там мястото да бъдат спрени. Недопустимо и грубо нарушение е и длъжностното лице да излиза на платното със „Стоп” палката и да дава знак за спиране при движение на магистралата със скорост 130-140 км в час", отбеляза още Петър Захариев.