Заради конфликта в управляващата коалиция, министърът на регионалното развитие и АПИ останаха без пари за пътни ремонти. Как ще се отрази това на пътните фирми и на всички шофьори?
Пътят Божурище – Брезник е един от над 250 отсечки, чиито ремонти са започнали миналата пролет, но са зарязани, защото фирмите, които поддържат пътищата не получават своите пари за работата, която са извършили.
„Експоненциално се влошава състоянието на пътната мрежа. Виждате какво е по магистралите, липсват предпазни съоръжения, дупки са се отворили. Състоянието на републиканската пътна мрежа е изключително тревожно”, каза председателят на УС на браншова камара „Пътища“.
В област Перник от фирмата, която поддържа пътищата заявиха пред bTV, че са пред фалит, защото държавата не ѝ е платила нито пътните ремонти, нито зимната поддръжка. Затова ремонти и пълнене на дупки тази пролет няма.
На пътя Драгичево – Кладница, който е в ремонт правят точно това. Сами си пълнят дупките. „Ние му слагаме пясъци, някакви скални маси, само за да няма дупки. Дупките са ужасни”, каза кметът на Драгичево.
Дупки има по основни пътни артерии. „В много голям период не е имало плащания към фирмите и те са принудени да разпродават своето имущество, за да запазят поне част от своите служители. Ако днес получат средствата, те имат поне един месец, в който да възстановят своята дейност”, коментира Георги Златев, член на УС на браншовата камара „Пътища“.
Председателят на парламентарната група на продължаваме промяната Андрей Гюров заяви пред bTV, че пари за пътища има. Но кога ще има решение на парламента за отпускането им все още не е ясно.