Потърпевши столичани издирват майстор, на когото платили, за да им боядиса входа, но той изчезнал, без да свърши договореното.
Жители на блок в квартал „Дружба” плащат на майстора 2305 лв. Избират го от интернет платформа. Той им предлага оферта с най-ниската цена.
Домоуправителят Соня Иванова обясни, че майсторът е дал отстъпка за материалите и са сключили договор за 4 610 лв. Плащат половината предварително. Вместо да започнат с ремонта обаче, майсторите започнали с оправданията.
Ремонтът все пак започнал през юни и трябвало да приключи за 10 дни. Близо 2 месеца по-късно едва 4 от 9-етажната сграда са частично реновирани. Потърпевшите сравняват казуса си с ало-измамите.
В опит да намерят майсторите, подават жалба в полицията. Органите на реда им обяснили, че договор може да се прекрати само по съдебен път.
Оказва се, че избраната от тях интернет платформа, не носи отговорност нито за потребителите – нито за качеството на услугата. Тя само свързва клиента с изпълнителя. Асоциацията "Активни потребители" често се сблъсква с подобни казуси.
Съветът на специалистите е да проверяваме внимателно с кого сключваме договор и да търсим правата си.
Майсторът Николай Цветков отказа да се срещне с екипа на bTV. Според адвоката му, договорът е прекратен едностранно от домоуправителя – по телефона.
Според адвоката не майсторите трябва да връщат пари, а хората дължат на тях. Причината – неустойка по договор, вложен труд и материали. Ако не са съгласни могат да оспорват, но отново в съда.
От полицията ни отговориха, че все още проверяват случая, а подведените съкооператори са готови да защитят правата си в съда.