Опитите на „Боинг” и другите самолетостроители да улеснят работата на пилотите водят до прекалена компютъризация, при която грешка на системата може да доведе до смъртоносен инцидент. Това коментира в студиото на „Тази сутрин” авиоекспертът Ангел Борисов във връзка с решението всички „Боинг 737 Макс” да бъдат спрени от полети след трагедията в Етиопия.
„Ние станахме заложници на техниката изобщо, откъснахме се от реалния живот”, подчерта Борисов. Той обясни, че за първи път „Боинг” са въвели автоматизирана система за режимите на полета, която работи и в ръчен режим. По думите му резултатът е, че се стига до движение на хоризонталния стабилизатор, което просто няма как да бъде коригирано през кормилото.
„Не са предвидили аварийна ситуация, в която пилотът ще се бори с тази система и няма да може да се пребори”, посочи Борисов.
Той беше категоричен, че за 30 години не е виждал такова масово спиране от полети. Въпреки това експертът изрази мнение, че, на база на черния опит, „Боинг” бързо ще отстрани дефекта като ще спре работата на системата в ръчен режим.