Протест и контрапротест през седмицата заради новите изисквания към кандидат-шофьорите. В наредбите на транспортното министерство се записва, че са възможни максимум 4 явявания на листовки и кормуване в рамките на половин година, както и да има постоянно включен GPS тракер в учебните коли.
„За“ и „против" новите наредби - коментират дрифт пилотът Ива Русинова и председателят на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов.
По думите на Руснова шофьорските курсове са крайно недостатъчни и много млади водачи излзиат на пътя неподготвени.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
„Малкото часове, заложени в шофьорските курсове и непълнотата на обученията наложиха преди почти 10 години да започна Академия за безопасно шофиране. Излизат млади шофьори, които имат свидетелство за управление, но нямат необходимите технически познания и практика. Получава се все едно сте дали на млад човек картечница, която той не знае как технически работи, нито как да разглоби и почисти, а знае само как да натисне спусъка“, каза дрифт пилотът.
„Те не знаят каква да е позицията им в автомобила, не знаят как да държат волана, не знаят разликите в управлението, нямат опит в различни настилки, не са чували за аквапланинг. Всички неща ги инсценирали на специални настилки и полигони“, допълни тя.
Председателят на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов обаче не е изцяло съгласен с това. По думите му тези неща присъстват в учебната програма под формата на видеоматериали и филми, както и в теоретичния изпит.
„Обучението започва от малките деца в детските градини и училищата и продължава през целия живот. Нямаме кадърни министри. Дойде един и каза, че ще направи 10 такива полигона. През 2011 г. сме дали предложение за такива полигони с параметрите как могат да бъдат изградени. Това е тази допълнителна подготовка на екстремно подготвени от държавата полигони. Те са съществената част от допълнителното обучение, ние не обучаваме хората за състезания“, каза Иванов.
Според Ива Русинова обвиняването на институциите и държавата няма да промени ситуацията, тя трябва да започне през самосъзнанието на всеки от нас.
Йонко Иванов е против новите промените за кандидат-шофьорите. По думите му те няма да доведат до качествено обучение на водачите, а ще предизвикат объркване.
„Те ще доведат до такова объркване, че идната година няма да се знае как ще ви обучаваме, как ще се провеждат изпитите и как тези, които създадоха аномалиите, ще защитят това“, каза той.
По думите му в учебната документация няма да се знае колко часа ще се дават присъствено, онлайн и дистанционно. Той е и против следенето на учебния процес с GPS.
„Аз съм задължен да следя и контролирам автомобила, човека, който го управлява, както и околната среда. Ако стане беля на пътека, никой няма да ми каже „ти си гледал телефона, защото еди какво си“. Второ, работният ми ден отива до 24 ч., защото има 4 системи на Автомобилна администрация и Министерството на транспорта, които не работят“, допълни председателят на преподавателите по автомото подготовка.