Екип на bTV беше допуснат до Европейския изследователски център в Испра, Италия.
На източния бряг на езеро Лаго Маджоре учени от най-различни области използват знания и умения, а гласът им се чува силно при формирането на европейската политика.
Всички тестове се провеждат в Съвместния изследователски център.
Създаден през 1960 г. като място за ядрени изследвания, днес той се счита за един от водещите изследователски кампуси в Европа с десетки лаборатории.
Всяка година в ЕС се продават около 15 милиона нови превозни средства. В лаборатория в центъра всеки ден се изчисляват отделените емисии от автомобилите, предлагани на пазара на съюза.
За максимално детайлното тестване на превозните средства се пресъздава планински терен, както и движение в температури от 10 до минус 10 градуса.
По пътя на иновациите погледите са насочени и към следващия стандарт - Евро 7.
„Той включва както намаляване на емисиите от конвенционални превозни средства, така и от електрически автомобили. Наскоро препоръките бяха приети от ЕП, не мога да кажа кога във времето ще влезе в сила“, обясни Елица Трифонова от Европейския изследователски център.
Електромобилите също са в радара на изследователите.
„Според регулациите след 5 години или след 100 000 км батерията трябва да е поне 82%. След 160 000 км трябва да е 72%“, каза Джорджо Мартини, директор на Лаборатория за емисии от автомобили.
В друга част на изследователския център учените изследват структурното поведение на сгради при сценарии на земетресение или експлозия.
В момента 80% от европейските сгради са построени преди 90-те години на миналия век, 40% от тях преди 60-те години на миналия век, а много са дори по-стари.
И това е сериозен проблем за безопасността, особено предвид увеличаването на броя и тежестта както на природните, така и на причинените от човека бедствия.
Учените разработват два сценария на климатични промени. При екстремния такъв нови мерки не се взимат.