Докато ремонтите на пътищата след лятото продължават, през тази седмица в рамките на проекта „Енергетика и климат“ отново се заговори за забрана на вноса на автомобили по-стари от 20 години у нас. Вчера мярката отпадна от дневния ред.

Според официални данни най-масовият автомобил, който кара българинът, е 10-годишен, внесен от Германия или Италия. И докато едни не влагат средства в поддръжката на по-старите си  автомобили и го карат докато могат. Други се стремят да обслужват колата си, по възможно най-добрият начин.

Близо 300 000 коли втора употреба са регистрирани у нас през последната календарна година.

При новите броят е значително по-малък – около 55 000. Но за Димитър, който е автомонтьор от 30 години, не винаги по-новият автомобил е в по-качествено техническо състояние.

 

„Има над 20 години автомобили, които собствениците не искат да се разделят с тях, могат да стигнат от точка А до точка Б без проблеми. Примерно на 10-годишен автомобил с ремонт на двигателя и купето, но ще започне да се разпада, от същата марка имам автомобил на 20 години, който е в пъти по-добро състояние, няма петънце ръжда. Така че е много относително кой автомобил на колко години е, къде е стоял, дали покрай влажния Дунав дали на софийските улици“, обясни Димитър Димитров, автомонтьор.

Снимка: bTV

На този фон китайските електрически автомобили стават все по-купувани в Европа, въпреки опитите за регулация. Причината – значително по-ниските им цени. Но и тук вносителите на амтомобили са категорични:

"Внасяме автомобили от 22 години. Ако мислите, че не искате да си купят нови автомобили, просто се заблуждавате. При проверки на газ анализатори и всички други компоненти - си личи, че старите автомобили са по-надеждни от другите, а и едва ли точно това би спасило екологията, в момента със засилените мерки мисля, че е постигнато това, което трябва“, казва Димитър.