"За дистанционното обучение тази година е важно да се каже, че системата е издържала и това се дължи изключително на усилията на учителите. Те са героите на нашето време, заедно с лекарите", отбеляза в предаването "Тази събота и неделя" министърът на образованието в служебния кабинет - проф. Николай Денков. 

"Един не малък дял от децата обаче са изпаднали или са имали много ограничено дистанционно обучение. Това означава, че когато е излязла училищната система в електронна среда, те не са имали достъп до устройства и до интернет, това се оказа проблем, който не е толкова финансов, колкото организационен. Между 20% и 25% от децата са били засегнати от това, че се е преминавало на дистанционно обучение, до което не са имали достъп", обясни проф. Денков.

Слабата ваксинация в системата на образованието той си обяснява с естествените страхове на хората, които по думите му няма от къде да получат информация.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

"Стратегически нашето образование трябва да свърши две неща – едното е да се промени системата на финансиране и от принципа "парите следват ученика", трябва да стане "парите следват качеството". За да се случи това, трябва да изградим система за оценка на качеството в училищното и предучилищното обаразование, каквато липсва в момента", обясни служебният министър. 

Според него трябва система, която да показва доколко училището е помогнало да напредне ученикът в съответния период и да създаде стимул на всички да се борят за това ученикът да напредва в образованието.

"Дигитализацията не е просто използване на устройства и създаване на уроци, които учителите да могат да използват. Много по-важно е да се разбере, че истинското образование вече е персонализианото – учителят да може да се грижи за всяко дете. Има два начина да стане това – да сложим много повече учители или да вкараме новите технологии", смята проф. Николай Денков.