С повишението на цените и на хранителните продукти търговците започнаха да прилагат различни стратегии, за да продават стоките си. На този фон се все повече се проявява „шринкфлацията“ – намаляване на грамажа, докато, цената остава същата.
Терминът идва от „shrink” – смалявам и инфлация. Практиката не е забранена от закона, а ефектът - потребителите обедняват без да го забелязват.
Производителите в Германия също прибягват до намаляване на грамажите на продукти, докато цената остава същата.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Намаление на грамажа се наблюдава при много стоки. Потребителите споделят, че не се забелязва особена разлика в размера на самите опаковки.
Статистиката в Германия за август показва още, че цените на хранителните продукти са с почти 17 процента по-скъпи от същия период за миналата година.
А на фона на новината за спирането на газовите доставки през „Северен поток“, Германия продължава с пестенето на енергия. Намалено е уличното осветление, витрините не светят, а в обществените сгради температурите ще бъдат до 19 градуса.