С повишението на цените и на хранителните продукти търговците започнаха да прилагат различни стратегии, за да продават стоките си. На този фон се все повече се проявява „шринкфлацията“ – намаляване на грамажа, докато, цената остава същата.
Терминът идва от „shrink” – смалявам и инфлация. Практиката не е забранена от закона, а ефектът - потребителите обедняват без да го забелязват.
Производителите в Германия също прибягват до намаляване на грамажите на продукти, докато цената остава същата.
Намаление на грамажа се наблюдава при много стоки. Потребителите споделят, че не се забелязва особена разлика в размера на самите опаковки.
Статистиката в Германия за август показва още, че цените на хранителните продукти са с почти 17 процента по-скъпи от същия период за миналата година.
А на фона на новината за спирането на газовите доставки през „Северен поток“, Германия продължава с пестенето на енергия. Намалено е уличното осветление, витрините не светят, а в обществените сгради температурите ще бъдат до 19 градуса.