Животът в условията на висока инфлация се отразява не само на портфейла, но и върху размерите на опаковките, с които си тръгваме от супермаркета.

Учени от САЩ от години наблюдават т.нар. „шринкфлация“ сред най-големите производители на хранителни продукти в света.

„Още преди няколко месеца предупредихме за явлението „шринкфлация“, при което започва процес на намаляване на грамажите. Засега не смятаме, че е много масово, по-скоро единични продукти, но рискът остава“, каза в „Тази събота“ Богомил Николов, председател на асоциация "Активни потребители".

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

По думите му е изкушение за търговците да прибягват до този метод, защото намалявайки грамажа, но запазвайки цената, всъщност те подвеждат потребителите, че си купуват същото нещо на същата цена. Всъщност обаче получаваме по-малко.

„В това се изразява коварството на един такъв подход. За радост не е толкова лесно това да се случи“, каза Николов.

Той даде пример с бурканите и шишетата. За да се намали грамажът с 50 г, например, трябва да се поръчат изцяло нови буркани. Оттам нататък се променя начинът на пакетиране, превозване и т.н.

„При други продукти – варива, спагети, вафли – една такава промяна е много по-лесна“, уточни Богомил Николов.

Той посъветва потребителите да гледат по-внимателно, когато пазаруват.

Нова заплаха – потреблението на по-евтини, но фалшиви стоки

„Новата заплаха, която чука на вратата, е купуването на повече заместители или ментета, както го знаем на популярен език. Благодатната почва за това е интернет търговията. Хората търсят по-евтини стоки, а интернет предлага всевъзможни заместители“, обясни още председателят на "Активни потребители".

„Най-опасните са лекарствата, защото ако едно лекарство не е оригинално, може да ви убие. След това са фалшивият алкохол, козметиката, стоките за деца и електроуредите. Изкушението на много ниската цена може да отведе потребителите много лесно до ментето“, каза още Николов.

Още за инфлацията у нас четете на businessnovinite.bg: