Животът в условията на висока инфлация се отразява не само на портфейла, но и върху размерите на опаковките, с които си тръгваме от супермаркета.
Учени от САЩ от години наблюдават т.нар. „шринкфлация“ сред най-големите производители на хранителни продукти в света.
„Още преди няколко месеца предупредихме за явлението „шринкфлация“, при което започва процес на намаляване на грамажите. Засега не смятаме, че е много масово, по-скоро единични продукти, но рискът остава“, каза в „Тази събота“ Богомил Николов, председател на асоциация "Активни потребители".
По думите му е изкушение за търговците да прибягват до този метод, защото намалявайки грамажа, но запазвайки цената, всъщност те подвеждат потребителите, че си купуват същото нещо на същата цена. Всъщност обаче получаваме по-малко.
„В това се изразява коварството на един такъв подход. За радост не е толкова лесно това да се случи“, каза Николов.
Той даде пример с бурканите и шишетата. За да се намали грамажът с 50 г, например, трябва да се поръчат изцяло нови буркани. Оттам нататък се променя начинът на пакетиране, превозване и т.н.
„При други продукти – варива, спагети, вафли – една такава промяна е много по-лесна“, уточни Богомил Николов.
Той посъветва потребителите да гледат по-внимателно, когато пазаруват.
Нова заплаха – потреблението на по-евтини, но фалшиви стоки
„Новата заплаха, която чука на вратата, е купуването на повече заместители или ментета, както го знаем на популярен език. Благодатната почва за това е интернет търговията. Хората търсят по-евтини стоки, а интернет предлага всевъзможни заместители“, обясни още председателят на "Активни потребители".
„Най-опасните са лекарствата, защото ако едно лекарство не е оригинално, може да ви убие. След това са фалшивият алкохол, козметиката, стоките за деца и електроуредите. Изкушението на много ниската цена може да отведе потребителите много лесно до ментето“, каза още Николов.
Още за инфлацията у нас четете на businessnovinite.bg: