Шофьорски курсове по 2 000 лева: Какво е бъдещето на сектора?

Темата коментираха Йонко Иванов и Ангел Попов

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  10:43 ч. 26.01.2025 г.

„Поскъпването на шофьорските курсове е съвсем нормално. Аз не бих казал, че това е поскъпване. Това е икономическата тенденция в страната. Ние се съобразяваме с икономическите стандарти, по които трябва да се развиваме, да живеем и да демонстрираме технологичните новости, които в Европа са водещи.“

Това заяви в предаването „Тази неделя“ председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов.

По думите му цената на шофьорския курс в момента не е крайната цена.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Ще има още едно увеличение след около месец, месец и половина. Адаптираме се към нормалната икономическа действителност в нашата страна. Това ще доведе до цена в левове малко по-ниска от цената на шофьорския курс в евро в Европа“, каза Иванов.

Според него методологията за определяне на цената на шофьорския курс е много елементарна.

„Един мото-час по 30 часа като цена, прави общата цена. Допреди месец и половина един мото-час беше 40 лева. Като го умножите по 31 часа, става хиляда двеста и кусур лева. Като сложим и теоретичната част – 350 лева. И като сложим два изпита към 150 лева и тя се калкулира. Сега цената вече на един мото-час става 50 лева. И цената отива към 2 000 лева“, обясни още Йонко Иванов.

В студиото присъства и Ангел Попов от Европейския център за транспортна политика. Според него 2 000 лева изобщо не е висока цена за изкарването на шофьорска книжка.

„Ако една автошкола прави това, което трябва да направи, съгласно наредба 37, която е майката и бащата на обучението, и ако всички работят в белия сектор – 2 000 лева е дори малко. Защото трудът на тези хора е на малко по-високо ниво от този на един учител. Един учител може да сбърка формула, но тук не трябва да има грешка“, подчерта Попов.

„Оттук нататък обаче качеството трябва да бъде безумно високо. В един град до София има автошкола, които нямат учебни центрове. И която не е провела в близките месеци, а може би и година, един час по теория. Спестили са парите и са ощетили един млад човек, който трябва да излезе на пътя подготвен. В момента корупционният натиск в изпълнителната агенция е огромен. Имаме сигнал“, каза още Ангел Попов.

Припомняме, че от началото на февруари влизат в сила новите изисквания за обучение на младите шофьори.

Сред тях са до четири явявания на изпит в рамките на шест месеца, забрана за вътрешни изпити, поставяне на GPS тракери в колите, и задължение - извършваните записи да се пазят до две години. Отпада изискването в началото на курса да се представя диплома.

Новите изисквания за курсистите предполагат още едно увеличение на цената, което ще влезе в сила от февруари.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Изгодни оферти от Technopolis Изгодни оферти от Technopolis