Последни новини

Австрийският вътрешен министър се обяви „за“ депортирането на обществено опасни сирийски граждани

Австрийският вътрешен министър се обяви „за“ депортирането на обществено опасни сирийски граждани

Румънското правителство оцеля след вот на недоверие

Румънското правителство оцеля след вот на недоверие

Докато бягат от социалните: Аристократка и мъжът ѝ убиха бебето си от небрежност

Кръстоска между лъв и тигър се роди в частен зоопарк в Румъния

"На живущите им направиха шестлентова магистрала": Защо протестират срещу готовата улица "Опълченска"

Владимир Иванов: Това е годината на скъпите плодове заради климатичните условия

Камион със слама се запали по пътя Враца – Оряхово (СНИМКИ)

Най-вероятната причина за пожара в Рила е мълния - огънят може да обхване декари под земята, без да се вижда

Специализантите в готовност за протест: Чакат решението на МЗ с колко ще увеличи заплатите им

Първото класиране за прием в 8. клас: Кои са най-желаните гимназии в София?

Шефът на АПИ: Ако караш с превишение на скоростта от 12 километра, в момента не могат да те глобят

Организираме кампания и нашите кантари на тол-а ще могат да измерват претоварванията и да глобяват със законовите промени, каза инж. Йордан Вълчев

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  08:58 ч. 14.06.2025 г.

На прага на лятото - къде и какви ремонти се извършват и има ли Агенция „Пътна инфраструктура“ стратегия за справяне с войната на пътищата?

Отговорите на тези въпроси в студиото на „Тази събота и неделя“ дава председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев.

Магистрала „Тракия“

„Ремонтите ще приключат в края на месец юни. Имахме среща с туроператорите, които ни помолиха да се избегне натоварването на пътуването към морето. Асфалтирането на магистрала „Тракия“ при Пловдив е приключило. Предстои поставянето на маркировка“, обясни шефът на АПИ.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Всяка година ремонтите започват след празниците за Великден. Обикновено продължават около два месеца. Другият вариант е есенно време. Гледаме да не правим големи ремонти преди месеците с натоварен трафик. Ремонтът на участъците в София и Пловдив ще приключат другата седмица. В Сливен до 30 юни ще приключи“, добави той.

Снимка: bTV

АМ „Струма“

„За магистрала „Струма“ е проектиран обходът на Кресна. Вече има отчуждения. Очаква се през септември да започне строежът. Когато се изпълни обходът на Кресна, няма да има тапи. Надяваме се през 2030 година да е готов участъкът през планината. Ние сме в постоянен диалог с местното население, с еколозите. Те си оттеглиха жалбата. Имаме зелена светлина. В района на Симитли вече няма тапи. Има три ленти и реверсивно движение, но там трябва да се довърши магистралата, за да се свърже с Кресна“.

Магистрала „Хемус“

„През 2030 година ще бъдат готови всички участъци на магистрала „Хемус“ от София до Варна. Магистралите не са в най-доброто състояние и ремонти дейности постоянно ще има. В тези прословути тунели няма как да се избегнат задръстванията и сме направили най-добрата организация с органите на реда, за да се намалят задръстванията. Тунелите се ремонтират. „Правешки ханове“ ще бъде готов до края на юли. Виадуктите се ремонтират. „Топли дол“ е по-сложен тунел. Гражданите на Дерманци помолиха трафикът от участък едно на „Хемус“ да минава не през населеното място, а по обход. Сега проектираме такъв“, каза той.

Проблемните участъци и мерки срещу катастрофите

„Много от пътищата се планират за ремонт, но от идеята до строителството може да отнеме 5-6 години. Плевен – Луковит предстои да бъде одобрен окончателно. Не може да се строи без одобрен проект. Това е единственият обход от Южна към Северна България в посока Видин. Мездра – Ботевград, докато не бъде завършен, не може да се започне строителство (на Плевен – Луковит – бел. ред.)“, допълни Йордан Вълчев.

„Институциите трябва да работят заедно. Ако караш с превишение на скоростта от 12 километра, в момента не могат да те глобят, защото законът не позволява. 9 километра имаш толеранс, както и три километра от измерващи фигурата. Организираме кампания и нашите кантари на тол-а ще могат да измерват претоварванията и да глобяват със законовите промени“.

„Оставката ми е най-лесното нещо. За да се свърши работата, трябва да има постоянство. Не подадох оставка след катастрофата със Сияна, защото за мен е по-важно да имаме постоянство и да работим. Много лесно се подават оставки, а после няма отговорност и свършена работа“, посочи още шефът на АПИ.

Следете всички най-важни теми, като последвате btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK

 

Най-четени
Най-нови