Димитър и Ивана излизат от рекламния бизнес, за да се отдадат на лозарство. Те са създатели и на винени турове из красивите местенца на село Лютиброд и Врачанския Балкан.

Какво може да се разгледа и да се опита там?

„Много ни помогна COVID кризата, която ликвидира това, което правихме - реклама в киносалоните. В момента, в който затвориха киносалоните, изведнъж се оказахме без никакъв приход и добре че бяхме започнали с лозето пет, шест години преди да дойде COVID кризата. И някак си успяхме да си създадем ново поприще“, разказва Димитър.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Двамата с Ивана се оказали с нулеви приходи и 2000 бутилки вино.

„Добре че ги имаше тях, за да започнем нещо от начало. Виненият туризъм, който правим, дойде впоследствие, защото Лютиброд е едно изключително място, което искахме да споделим с хората. Какво по-хубаво от това да споделиш хубавото място с хубаво вино и хубава храна? И тук на това място правим нашите винени пикници, освен това разхождаме хората из околността, разказваме им това, което разказваме и на вас“, посочи още Димитър.

Предишният им начин на живот определят като типично софийско-бохемски. Приятен, лежерен, имало спокойствие, което вече го няма.

„За мен най-трудното в тази промяна беше да преодолея моята сковаваща стеснителност. Ако някой ми беше казал, че в момента ще си вадя хляба с говорене пред хора, нямаше никога да го повярвам“, разказа още Димитър.

По думите му хората много обичат да купят вино от човека. Да видят кой стои зад виното и тогава - самото вино изглежда по друг начин и има различен вкус.

„За нашите гости нашите вина са уникални, защото са свързани с много повече“, каза той.

Според Димитър това е повече забавление, отколкото голям бизнес. Ивана споделя, че пътят им е бил един низ от щастливи случайности, злощастни случайности, гафове от самонадеяност - целият спектър на изживяването.

Снимка: bTV

„Щастлива случайност беше консултантът, който намерихме, с чието зорко око засадихме най-подходящите неща. Един изключителен учен, професор. После удари една унищожителна градушка, която почти ликвидира лозето. Тъкмо лозето се възстанови от градушката и започна един гигантски проблем с птиците. Ние сме в гора и птиците оставят някъде около 5% от продукцията, всичко останало го изяждат“, разказа Ивана.

По думите ѝ цялата тази подредба на нещата им е дала и кураж, но и ги е оставила без избор, затова започнали да работят с чуждо грозде и чужди вина.

„В интерес на истината смятаме, че виното страда от високопарните приказки и излишния снобизъм, с който понякога има склонност да се пудри, което отдалечава хората от виното. И затова предпочитаме по-непосредствения език. По-непосредствената комуникация с нашите клиенти, които накрая си тръгват като приятели“, каза още Ивана.

Всичко по темата вижте във видеото.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK