Високите цени, застрояването или не съвсем високото качество на част от хотелите и услугите гонят българите в посока Гърция?
Да се сравняваме с Гърция по отношение на летния туризъм е непосилна задача, отбеляза в предаването „Тази събота” изпълнителният директор на Националния борд по туризъм д-р Полина Карастоянова.
,,Характерът на българския туризъм трябва да бъде търсен в нашите възможности. Затова ако търсим да се сравняваме с други страни, нека не бъде Гърция, а с държави с нашите възможности, като една Хърватска например. Там структурираха своя туристически сектор на много високо ниво и създадоха една изключително професионална стратегия за развитието на туризма. За жалост нищо от това, което се случи дори в Хърватска, не бе взето тук, тъй като редица правителства проспаха тази възможност'', допълни още Полина Карастоянова.
Една касова бележка за чадър и шезлонги на плажа на стойност 70 лв. разбуни духовете по морето и предизвика извънредна проверка на Южния плаж на Каваците миналата седмица.
Данни на Министерството на туризма показват средни цени на чадъри и шезлонги за чадър 6,50 лв., за шезлонг 5,60 лв. На някои плажове се предлагат само комплекти (чадър и два шезлонга) при средна цена от 25,87 лв., а на други има и само срещу консумация. Цени, които изглеждат приемливи.
Туризмът е международно ориентирана индустрия и България търси клиенти и своя интерес на международния пазар. Проблемът е, че у нас има определени тарикати, които си позволяват по-високи цени, но все пак има и отлични примери на българското Черноморие, посочи още Полина Карастоянова.