Най–мащабната балетна продукция поставяна у нас през последните години ще пренесе зрителите в джазовата епоха от 20-те години на миналия век.
80 метра лед екрани, 16 професионални актьори и двуетажна сцена, където престъпление, наказание, покаяние и любов се сливат в емоциите на танцовото изкуство. За да създадат една неповторима продукция, посланик на българската култура у нас и по света - спектакълът „Нина“. А неговото начало в репетиционната зала е едва месец преди премиерата.
Сърцето и душата на спектакъла са майка и дъщеря - Виолета и Виктория, които следят финалните стъпки до реализацията и премиерата на спектакъла на 24 май във Варна.
„Много е вълнуващо и малко сюрреалистично, защото продукцията е страшно голяма… Това е първото танцово съвременно шоу изцяло с български екип от подобен мащаб“, казва Виолета Гармашевская.
„Преди една година май месец, направихме два кастинга, и работихме една година, като за тази година направихме най–различни неща, за да могат да качат нивото си. Тези хора минаха през доста тежки репетиции, по шест часа на ден. Тези хора са тренирали с едни от най–известните български балерини, тези хора работиха с най–известните артисти български като националите по баскетбол и мина една година, доста тежки тренировки и от 26 човека останаха“, допълва Виктория Гармашевская.
Бетина Димитрова влиза в ролята на Нина.
„Занимавам се с танци вече от 15 години, като по–професионално може би пета или шеста година. Нина е много сложен образ, в същото време близък и далечен от мен и този образ все повече ми става приятел, което е много интересно“, разказва Бетина.
„В работата си като хореограф определено хората си представят само движения, но в „Нина“ трябва да съобразяваме една цялостна визия, в случая джазовата епоха. Това наистина са доста различни танцьори, има танцьори, с които съм работил преди, хип-хоп танцьори, малко по–ъндърграунд културата, пускат се по батъли, ходят на класове, а има и танцьори, които са типичната школовка, класика, за мен е удоволствие да работя с тях, но по–трудно е, може би, когато трябва заедно да работят, общите номера, общата цялостна концепция и смятам, че там откъдето тръгнахме, в началото докато се напаснем е изключително голям процес, в момента всички наистина са станали едно цяло. И определено вече са много, много по–голям екип“, разказва хореографът Васил.
Виктория Йорданова влиза в друга главна роля в спектакъла - тази на любовницата.
„Моят танцов бекграунд започва на четиригодишна възраст, когато стъпих в залата по художествена гимнастика при Нешка Робева. Стигнах до Италия, където постъпих в един от отборите на топ световно ниво“, казва Виктория.
В спектакъла тя си партнира със воя приятел Амаду.
„Хубаво е, че си имаме наш език на комуникация, с който много по–лесно можем да достигнем един до друг, когато трябва да се разберем за различни неща. В нашата работа имаме поддържки, имаме сложни технични елементи, които трябва да поддържаме такъв начин на комуникация, за да осъществим точно този момент, в който всеки да се чувства комфортно, изпълнявайки своята част“, казва Виктория.
За въздействието на спектакъла допринасят костюмите и сценографията.
Костюмите ще са ръчно ушити, със специални камъни, специален дизайн, защото танците са много акробатничи. Така че до блясъка застава и дизайнът на всички панталони и гащеризони - много важен и много уникален за спектакъла, казва Виолета Грамашевская.
Останалите дати, на които спектакълът може да бъде видян, са:
- 25 май в Бургас;
- 26 май в Пловдив;
- 28 май в София.