В началото на лятото, между юни и август, Италия е готова да посрещне 216 милиона посетители в официалните места за настаняване, което е с 1,5% повече в сравнение с миналата година.
Анализът е на Синдикалната организация на работещите в сферата на туризма, като по-значително увеличение се прогнозира в потока на чуждестранни туристи.
През изминалата година туризмът в Италия достигна до 9,5% от БВП на страната.
Къде ще почиват чужденците и какъв е изборът на италианците тази година?
След като през първите пет месеца на годината посещенията в местата за настаняване нараснаха с 3,8 %, прогнозите за лятото също са положителни.
Според картината на анализаторите от Асотуризмо чуждестранните туристи отново ще бъдат движещата сила със 105 млн. присъствия и скок от 2,5 %, докато италианското търсене се очаква да остане стабилно - 110,9 млн. присъствия, или 0,5%.
Заявките за резервации показват потвърждение на основните традиционни пазари, с по-значително увеличение за потоците от Германия, Франция, Швейцария, Нидерландия, Полша, Австрия, Белгия, Великобритания и Бразилия.
Сред неевропейските пазари са отчетени увеличения главно за пазара на САЩ. Тенденция на стабилност бе отчетена за канадския и скандинавския пазар, докато търсенето от китайския, японския, индийския и испанския пазар отчита леко намаление.
Най-голям ръст ще отбележат обектите в градовете и художествените центрове (2%), следвани от морските курорти (1,4%), езерата и спа курортите (и двата по 1,1%) и накрая планинските курорти (0,4%).
Климатичните промени все повече влияят върху избора на пътниците. 24% от предприемачите съобщават за по-голямо търсене на климатично оборудване, интерес към гъвкавост на резервациите в случаите, когато гостите искат да се откажат от резервация поради горещи вълни, рискове от наводнения, извънредни метеорологични събития или пожари.
Секторът на хотелиерството и ресторантьорството се подготвя да посрещне този ръст на туристите с акцент върху качеството на услугите и гостоприемството. Масовият приток на посетители обаче е свързан и с предизвикателства. Управлението на ресурсите и устойчивостта стават все по-важни, тъй като масовият туризъм може да натовари околната среда и местната инфраструктура. Ето защо редица места приемат стратегии за устойчив туризъм, за да сведат до минимум въздействието върху околната среда и да насърчат отговорния туризъм.
От Асотуризмо коментираха, че "туризмът за пореден път потвърждава, че е сред най-устойчивите икономически сектори в страната. Резултат, постигнат и благодарение на промяната на темпото на министерството по отношение на политиките за международно популяризиране и подкрепа на сектора“.