Концерти, следващият футболен мач или копнеж към неустоимата хапка в някой популярен ресторант.

Според данни на Европейската комисия, 60% от европейците обмислят поне едно пътешествие зад граница през 2024 г. А именно културният и спортният туризъм са сред водещите мотиви за посещение на друга държава.

Те стимулират покупката на национална валута, развиват туристическите услуги, хотелиерството и ресторантьорството. Насърчават и продажбите на дребно.

Изследване от 2024 г. на Световната туристическа организация показва, че Музикалният туризъм е нараснал с 10% в световен мащаб през последните три години, като големите концерти играят ключова роля и за обменянето на валута.

Туристическите агенции също реагират на повишаващия се интерес около големи културни събития, с предлаганите от тях на запалянковците специални екскурзии.

Според финансистът Макс Баклаян търсенето на екзотична валута е нараснало с над 10 пъти през последните години.

 

„Азия става все по-интересна. И Южна Америка също става много интересна. Хората пътуват все по-далеч и все по-екзотично“, обясни той.

За какво обаче трябва да внимаваме, когато обменяме валутни курсове преди предстояща културна дестинация?

„Това, за което най-много трябва да внимавате е да не ви бъде пробутана грешна или фалшива валута. Ако решите да обменяте валутата си в съответната дестинация винаги трябва да търсите реномиран играч на пазара“, уточни финансистът.