В поредицата от лични интервюта с кандидат-депутати днес гост в „Тази неделя“ беше д-р Александър Симидчиев, който е водач на листата на “Демократична България” в София-област.
Той разказа за избора си на професия и че тя е свързана със сина му, който го определи пък като баща демократ, защото е оставил избора в ръцете на децата си.
„Реших да стана лекар, защото исках нещо различно, реших да съм пулмолог заради разпределението, което ако бях избрал друга специалност, трябваше да е далечен край на България, a съпругата ми вече работеше до София. Затова избрах Перник, където имаше едно място в болница за туберкулоза. Това се случи, защото искахме да запазим семейството цяло“, спомня си д-р Симидчиев.
Синът му Димитър разказа пък, че не е знаел за това, но сега свързва логично защо с майка му са го чакали на гарата да се върне от Перник.
Д-р Симидчиев сподели, че е много щастлив, че и синът му, и дъщеря му са успешни и имат до себе си прекрасни половинки, макар и да не са тръгнали по неговия професионален път.
Освен науката в живота на лекаря присъства и магията, от малък се увлича по фокусите, вдъхновен от свой учител.
Димитър споделя, че пандемията обаче малко го е отдалечила от семейството заради многото ангажименти.
"Той обича да прекарва време с внуците и ми е дал огромен избор да поема в посоката, която аз искам в професионален план, баща демократ е", каза още синът на пулмолога.
Димитър се занимава с гейм дизайн, а дъщерята на д-р Симидчиев има пекарски бизнес.
Лекарят коментира и темата с ваксините, като обясни, че няма доказателствата, че неблагополучията с няколкото пациента са свързани с ваксината.
„Виждаме напоследък, че са малко на брой неблагополучията и не се различават като честота между ваксинирани и неваксинирани и съдим, че не са причинно-следствени с ваксината, затова полза-риск е благоприятна, ЕМА затова и не препоръчва спирането на имунизация с този препарат“, заяви д-р Симидчиев.
„Тази събота и неделя“ ви представя кандидат-депутати от листите на първите 8 партии и коалиции, според проучването на „Алфа Рисърч“, проведено между 26 февруари и 1 март, сред 1013 пълнолетни граждани и финансирано от агенцията и bTV.