Кризата с боклука се задълбочава.

До Ивановден, 19 района в София ще бъдат в положението на Люлин и Красно село. Само чуваме, няма страшно, ние ще се справим и всичко ще бъде наред.  А сега като завали сняг, какво правим?  Вие знаете ли, че в Столична община има всичко на всичко 4 снегорина в момента, които са останали?  Как ще се почиства София? Това попита в предаването "Тази сутрин" председателят на общинската комисия по транспорт Иван Таков.

Той заяви, че останалите снегорини не са на Столична община. Те са на фирмите, които до момента чистили София. "Преди много-много години трябваше да бъде изграден капацитет в общината, за да ги няма вече тези въпроси. София ще изпадне в аварийно положение и за това е хубаво най-накрая да се гласува създаване на общинско предприятие Чистота", каза Таков.

"Вместо да се занимават в момента с вдигане на цени, първо да измислят как ще решат кризата с боклука. Преди един месец кметът пое ангажимент към Столични общински съвет,  че ще даде ясен, детайлен план за справяне с кризата с боклука.  Онзи ден видях всъщност, че КЗК са отменили тяхна поръчка за доставка на техника като дискриминационна. Само един участник, само една марка е отговарял на техните изисквания.  Това ли е прозрачността на СПТО и на кметът Терзиев и неговите заместници?", пита председателят на общинската комисия по транспорт.

Според него кризата се задълбочава: "Онзи ден слушаме от кмета, че кризата била решена в Люлин, в Красно село.  Същевременно получаваме от наши хора в тези два района, преливащи контейнери на видео, точен ден, точен адрес и точна дата.  Докато той обяснява, че е решена кризата, контейнерите не се виждаха - планини от боклук продължава да има там".

Вдигането на таксите на зоните за паркиране

Кажете ми с какво е по-различна и по-превилигирована Столична община от кварталната бакалия, например?  Разбира се, че ще се самосезира Комисията за защита на потребителите. Ние какво правим - Цената на билетите в градския транспорт, като се закръгля от лева в евро, да се закръгли обаче надолу, в полза на потребителите.  А сега, в момента, на фона на всичко това, Спаси София, ППДБ и ГЕРБ удвояват цените на зоната. 

Според Таков ако билетът е лев и 60 в момента, трябва да стане 80 евро в стотинки. И всичките документи ще бъдат закръглени в полза на потребителите на градски транспорт. За зоните обаче цените се удвояват. 

"Е, така, за да им е по-добре на хората и да посрещнат влизането в еврото с един шамар тежък, защото това е точно това.  Нещо, което колегите наричат в Общинския съвет реформа в паркирането, аз го наричам по-дълбоко бъркане в джоба на софиянци", заяви Таков. 

"Аз не искам да се бъркам в работата на КЗП, дали може да избегнем глобата и да се върнат цените.  Разбира се, че могат да се върнат цените, така или иначе има 14-дневен срок, в който тази наредба може да бъде върната и от областния управител.  Това разбира се само по законосъобразност, след това може и по целесъобразност в съда да бъде оспорвана от гражданите, от всеки един, който е засегнат. Дали един или хиляда човека, няма никакво значение", каза още той. 


Според него е важното отношението, което се показва в момента към града и към гражданите.  "Разбираме, че са необходими повече средства в градския транспорт и въобще в системата на паркирането.  Но винаги съм казал едно нещо изключително важно.  Нека първо Столична община да изчерпи всички варианти, които има, меки мерки. Повече паркинги.  Това беше едно от обещанията, предизборни, на кмета и на неговата коалиция. Но ние до момента, освен един имагинерен проект за паркинг под Гурко, който няма дори да започне до края на този мандат, абсолютно нищо не виждам. Освен няколко буферни паркинги, които бяха прехвърляни на Центъра за градска мобилност да оперират. Това няма нищо лошо, но това не е изграждане на система от паркинги", заяви Таков.

"Терзиев, Продължаваме Промяната, и Демократична България,  въобще нас не ни търсиха за разговори, защото ние сме им казали,  че по този начин не решават никакъв проблем.  Да, съгласен съм, че, например, има необходимост от ограничаване на местата  в служебен абонамент. Там могат да бъдат вдигнати цените. Разбира се, вие видяхте какво се случи с електромобилите. 

Според Таков проблемът е, че сега синя и зелена зона вече ще бъдат 70 000 места. Има напрежение включително и от крайни квартали, като Подуене, Сердика. Там не е имало натиск през деня.  Проблемът с паркирането е вечер. Винаги има проблеми с паркирането, заяви още той. 

Електромобилите в София 

Вече има 23 000 електромобила регистрирани на територията.  От 2027 година ще седят в синя зона 3 часа безплатно,  но след това могат да продължат да седят, но ще трябва да си плащат.  Ако нямате електромобил, а сте с нормален автомобил с вътрешно горене, можете 3 часа да си седите, през които 3 часа си плащате, разбира се. Със СМС в първите 3 часа, като се отчитат, след това при проверката се вижда, че са изтекли тези 3 часа. 

Електроавтомобилите продължават да ползват публична инфраструктура без да плащат.  От 2027-ма година мисля, че първоначалната такса  ще им бъде 250 лева на електромобил на година,  което е 35 евро стотинки на ден, горе-долу.   

Според Таков проблемът е, че сега синя и зелена зона вече ще бъдат 70 000 места. Има напрежение включително и от крайни квартали, като Подуене, Сердика. Там не е имало натиск през деня.  Проблемът с паркирането е вечер. Винаги има проблеми с паркирането, заяви още той. 

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK